Twilightnörden sitter uppe! (:

Publicerad 2009-06-01 02:30:54 i Blandat

Foto: Hannah Larsson

Foto: Hannah Larsson

Foto: Hannah Larsson
Fotograf: jag [Hannah Larsson]       -oredigerade som alltid


Gårdagen hos mormor var kulig, förutom en sak:

Batteriet till kameran var laddat. Check
Minneskortet tömt. Check
Sätter oss i bilen & åker iväg till mormor, 1 timmes bilresa. Check
Framme: vädret är helt underbart, & det finns superfina blommor överallt. Check
Flygplanen flyger lågt över deras hus då dom bor nära Bromma flygplats. Check
Går till kameraväskan & tar fram kameran... Check
Sätter på kameran & minneskortet är inte i, det går inte att ta ett enda kort. Check


"NO CARD", of course... Jag glömde minneskortet hemma & kunde inte ta ETT ENDA KORT på hela dagen... :´( Det fanns tusentals saker jag kunde fotat, skulle kommit hem med massor med nya, fina bilder. På humlor, blommor, flygplan, hundarna, & allt såntdär... Så glömmer jag det förbaskade skitminneskortet (förlåt för svordommarna, fy Hannah) hemma i datorn när jag laddat över alla bilder. Det är nackdelen med att ladda över bildena genom minneskortet & inte direkt genom kameran...
Så nu har jag alltså INGA bilder alls att visa er, förutom några 'gamla' bilder, ja dom är ju inte gamla precis, utan bara några dagar gamla, men ändå. Ursh, har inga roliga bilder att visa alls enligt mig, förlåt...

VARFÖR skulle jag glömma minneskortet?!

-   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -


Idag är det den FÖRSTA JUNI, wiiiie! :D Idag (eller det blir ju igår) har jag läst nästan 200 sidor i Breaking Dawn på Engelska *stolt över mig själv*. x) Hehe... Twilightnörden jag sitter uppe & väntar på New Moon trailern nu såklart! :) Jag är en sann twilightnörd jag. ;D
Ni som också är twilightnördar vet att det är MTV MOVIE AWARD (MMA) i natt där Robert Pattinson, Kristen Stewart & flera är nominerade, det kommer inte sändas live på Svenska mtv, men det kommer nog sändas live genom nätet, det återstår att se om jag kan kolla live på MMA... ;P Hoppaaas det verkligen! Det börjar klockan 03:00, så kommer sitta här & vänta i ca en timme sen börjar det! :) På MMA kommer skådespelarna presentera NEW MOON TRAILERN!!! :D Och den måste ju jag såklart se, så fort som möjligt så jag kan inte gå & lägga mig & vänta tills imorgon bitti tills att se den... Så nu sitter jag här & planerar att vara uppe lääänge, om jag inte kan se MMA live genom nätet ens så får jag vänta 1 timme & 45 minuter till, för då ska trailern komma ut i bra kvalite på deras hemsida! Wiiiiie! (;

Here I´m, & väntar med spänning på trailern & hoppas att jag kommer kunna se MMA live på nätet trots allt... :D Så kanske kommer blogga mera i natt, vem vet? ;) Är det någon mer vaken nu? Någon twilightnörd kanske? x) Yeeey, är så glaaad att trailern äntligen kommer nu... Eller snart..!

Tur att jag har studiedag imorgon, eftersom jag ska sitta uppe till längre än 05:00. ;)

Bjuder på två ganska gamla bilder från långpromenaden förut jag ännu inte visat alla bilder ifrån. Jag gillar dom, I hope you´ll do the same... ;)

Ciao, nu ska jag kolla på en video som är live från röda mattan på MTV MOVIE AWARD. Wiie! :D
Haha, seriöst borde jag skaffa en Twilightkategori till min blogg... Hur många inlägg har jag skrivit om Twilight nu?! Haha, ärsh, det får vara sålänge. ;)

Haha, oops, ett långt inlägg blev det nu, hoppas någon överlevde? :O


EDIT 04:40: OME, trailern - så bra! Jag kunde se nästan hela MMA live - det pågår fortfarande - , men precis när dom skulle gå ut & visa trailern live så låste sig allt & sidan stängdes ner & gick inte att få upp igen... :´ (Gud vad sur & ledsen jag blev, alltså! Haha. Det var ju det man väntat på!

Sen nu fungerar det igen, jag missade hela trailern live & Best Famile Performance (som Kristen Stewart vann)... Men bara efter ca 10 minuter (det var väldigt lååånga 10 minuter för mig, så himla sur var jag att allt skulle låsa sig efter det man väntat så länge på liksom). Men här är trailern & jag älskar den. Kan inte vänta tills den 20 November...

Vem gillar Twilight här, räck upp en hand? ;) LoveLoveLove till New Moon trailern.

EDIT 04:59: Nu vann Twilight BEST MOVIE också, dom vann 5/6 nomineringar... Twilight är helt enkelt BÄST! ;) Nu ska jag läsa Breaking dawn, jag ska inte gå & lägga mig. För då ställer jag om dygnet & det ska jag inte. ;) Sen är det jätteljust ute, det har det varit sedan klockan tre... :o Så jag kan ändå inte somna tror jag, ljust är det, det känns som klockan är typ 12:00...! :o

Sista orden i detta långa inlägg:    I love TWILIGHT! :D



Cayennepeppar.se

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-06-01 13:49:22

haha ojdå :D snacka om att du varit uppe länge :D

Postat av: L I I I L L Y

Publicerad 2009-06-01 14:47:36

SV: Tack! Jaup, det har jag och jag är 10000000% nöjd! :)

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-06-01 16:32:01

Jag får väll räcka upp handen då. HELT GALEN I TWILIGHT!!!!!!!!!!!! Läste ut alla mina böcker på 1-2 dagar. Sista boken, som jag köpte på engelska eftersom jag inte orkade vänta, tog enbart 21 timmar tror jag XD

Kram

Postat av: LINA PALM - Fotoblogg

Publicerad 2009-06-01 17:36:35

Sv: Tack! :D <3 Jadå, allt är bara fint. ÄLSKAR det fina vädret! Själv? :D

Postat av: Emma

Publicerad 2009-06-01 20:57:17

sv: haha, nej det hade jag aldrig orkat. hade varit död i skolan i så fall xD haha. =)

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-06-01 21:02:12

Oj att du orkar. Du kunde ju ha sovnig ocg sen gått upp ? Jag fundar på att läsa boken. Vad har du gjort idag?

Postat av: Lina

Publicerad 2009-06-02 08:56:48

Ja, visst är det jobbigt att inte fotografera! Det värsta är när man inte kan ta kort att just då kommer alla perfekta fototillfällen! Bäst att ta på sig skygglappar om man inte får fotografera. :|



Fina "gammla" bilder. :)

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-06-02 15:28:00

Åh, vilken otur det där med minneskortet! just då du hittade så måånga fina saker att ta kort på. Men du ska väl dit igen antar jag? :D hoppas på fint väder då också isåfall (Y) <3



Såg på new moon trailern, den verkar jättebra!! känner att jag måste läsa twilight snart, alla som läser dom säger ju att dom är så himla bra! ;O



Ha det bäst, love you! <3

Postat av: f

Publicerad 2009-06-02 16:02:51

Hur mycket kostade din kamera;)?

svara som "webbmaster" :)

kram

Postat av: Kamilla - Fotoblogg

Publicerad 2009-06-02 18:22:27

Grattis till en tredje plats i fototävlingen :)

Postat av: Sofia

Publicerad 2009-06-03 17:21:08

Jag måste nog säga att båda mina händer är uppe i luften <3<3 Barar helt enkelt älskar Twilight <3



Miss you :)



Puss<3

Postat av: Nicole ( Nicolebambi )

Publicerad 2009-06-03 20:06:46

Tyvär vann du inte min veckans blogg tävling

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela