I know it is not a masterpiece

Publicerad 2010-02-23 13:38:52 i Blandat





Jag är hemma och är sjuk idag men imorse fick jag ett väldigt sug efter att börja rita. Jag har inte ritat sedan, vad kan det vara? Sedan ett år tillbaka? Ett och ett halvt? Det blev tråkigt efter ett tag och därför slutade jag rita helt. Jag är nämligen en sådan person så när jag ska rita blir det alltid så fult och inte alls som jag vill, men sedan när jag ritar spontant sådär blir det oftast hyfsat bra i alla fall, om jag hoppas någonting ska bli bra och börjar rita blir det oftast alltid katastrof. Konstigt det där. ;) Imorse tog jag fram papper och försökte tänka ut ett motiv att rita av. Jag ville inte rita något djur, tröttnat på det. Så jag tog en människa; det passar ju även bra då hon på bild fyller år idag. :)

Grattis! ♥ Inte för att hon kommer se detta men ändå, haha.

Jag har inte ritat alls på väldigt, väldigt länge men av någon extrem konstig anledning känns det ändå som om jag har utvecklas inom det väldigt mycket? Hm? Man säger ju att 'träning ger färdigheter' men tydligen inte eller? Detta är det första porträttet av en människa jag har gjort (om du inte väljer att räkna in streckgubbar som porträtt och ett självporträtt i bilden). Jag måste säga att den blev rätt så bra; teckningen, är nöjd. ;) Jag vet att det absolut inte är ett mästerverk eller något sånt; jag är inte ens nära duktig på att rita men tycker den blev bra för att vara jag. Personen det ska föreställa tycker jag att resultatet liknar, jag kan inte säga att det är på pricken likt men jag kan inte heller säga att ingenting är likt på den. När jag ritat dit ögonen och fransarna så såg jag att ögonen egentligen skulle sitta längre isär men jag orkade inte sudda ut alls, så lite vet jag ju vad som skulle behöva ändras för att bli mera likt men men. ;) Håret blev inte så fint heller, men man kan inte göra mera än sitt bästa. :)

Nu skulle det vara roligt om ni kunde se vem det faktiskt ska föreställa på min lilla teckning! Vem tror ni att det är? Kanske är jätte enkelt att se för vissa och jättesvårt för andra, skulle i alla fall vara jätteroligt om ni gissade! :D

Måste även tillägga att jag inte försvunnit för gott utan bara att jag har noll insperation till att ens ta fram kameran. Vill helst inte ens sätta foten utanför dörren nu när det är såhär kallt (och jag ska till Antarktis som vuxen? Yeah, right. Stort lycka till!). Men jag tror inte att jag överger bloggen, det kommer nog fram tills våren. Ha tålamod bara! :)

Pusshej
och hoppas ni ens orkade läsa denna egentligen onödiga text!

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2010-02-24 12:21:01

Krya på dig. Är också är sjuk, magsjuka... Hoppas hundarna också blir bra i ögonen snabbt.

Postat av: Weila

Publicerad 2010-02-24 14:21:03

Jag kan kommentera. :)



Svar: Haha, jag vet! Har inte gjot något nagelverk på jättelänge.. Dock kommer snart vågor av FashionArt! :)



Puss

Postat av: maja o zoro

Publicerad 2010-02-24 17:28:42

Den är super fin :)



det var länge sen vi hördes. hur mår du (vet att du är sjuk) men endå. hur mår du helt almäny :) ? och hur mår hundarna ?



Skulle vara kul att träffas någon gång. kankse du, jag och karro ( www.hundlivet.cybersite.nu )?



KRAM

Postat av: maja

Publicerad 2010-02-24 17:29:44

krya på dig och hoppas hundarna blir bra :)

Postat av: Sanna

Publicerad 2010-02-24 19:05:13

Men gud så fin teckning Hannah! du är ju hur duktig som helst! :O :) <3 Den ska du verkligen vara nöjd med :D och håret som du inte tyckte blev så fint blev ju jättefint!! :) Vet jag förresten vem det är du har ritat? :)



Sv: Tack så jättemycket söta du för alla fina kommentarer, så snällt av dig <3



Hihi, förstår det ;) det var verkligen helt underbart när vi var på Spa :) hihi, ja Choklad spa, man blir doppad i choklad, typ, haha antar jag ;) hihi, men man får typ massage med choklad o så tror jag :D haha, mysigt, inte sant? ;)

Hihi jajemen, riktigt härligt med ansiktsmask, chokladmask blev det, haha ;D



Tack så mycket för tipsen om praoplats :) <3

Okej, det låter ju lite spännande det att ni ska praoa på ett sjukhus. :) Nej, hos den fotografen jag kollade hos så var det liksom mest sånna elever från fotoskolor som kom, så ja..

Ja, någon affär, men jag vet inte vilken jag vill, haha är snart för sent ute känner jag :P men tack än en gång för tipsen snälla du! :) <3



Ja, håller med, det är verkligen fint med bokeh tycker jag med :) (Y)

Hihi ja, det ser faktiskt ut som att Spicy tittar på snön som faller ned från himlen ;) men jag tror hon kollar på mamma som kollar ut, hihi hon stod nämligen inomhus så kollade hon ut genom fönstret så såg Spicy henne ;)



Hihi, aaw söter! :) <3 ja, spännande o se vad det är för pris, lääängtar ;D

Haha ja, ellerhur ;D det såg verkligen roligt ur när Spicy liksom fick slänge sig in i snön för att inte bli påsprungen av Millie, haha :P sötnosarna! ;) <3 haha, ja tok Cinnamon! :D <3



Ja ellerhur.. kommer verkligen dröja ett tag tills vi kan träna i trädgården känns det som.. haha, pappa skottade också ute i trädgården idag så hundarna kunde springa omkring lite där och även rastas där då dom är ute i trädgården själva. ;)



Ja, det är verkligen jobbigt när det ska krångla när jag ska ladda upp bilderna på photobucket.. men det brukar ju fungera sen efter en stund i alla fall :)

Hehe ja, det kan jag hålla med dig om att man faktiskt blir på sämre humör om det är fint väder och man måste sitta inne med läxor, det är inte kul då vill man ju ut ;)



Haha ja, riktigt härligt alltså, och vet du vad? är ledig imorgon också! haha, I´m happy ;D

Alltid lika roligt att se alla dina bilder också ska du veta Hannah, saknar dom <3

Ha det bäst. puss, ily! <3 :)

Postat av: Shanie

Publicerad 2010-02-25 10:39:27

Du verkar så himla kreativ , inte bara med kameran !

Hoppas ni mår bättre nu , krya på er !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela