Copyrightskyddning eller inte?

Publicerad 2009-05-09 20:32:43 i Blandat

Foto: Hannah Larsson
Foto: Jag -oredigerad.  Ännu en bild från långpromenaden idag, jag gillar den.
Vattnets blåa färg tycker jag är så mjuk & fin också. :)    -   Vad tycker du?

Jag har funderat ett tag på att sluta copyrightskydda mina bilder. Jag tycker bilden blir finare utan copyrightskyddning eller någon form av logga på bilder, -& även de flesta större fotografer har oftast inte heller någonting sådant på sina bilder.
Mina bilder har blivit snodda flera gånger (därför copyrightskyddade jag mitt i bilderna ett tag, så dom inte skulle bli det igen) & det vill jag inte ska hända igen. Och det finns ju större risk för att hända om jag slutar copyrightskydda mina bilder. Mina bilder är MINA & inte någon annans, tyvärr lyssnar inte alla på det. :/

Men jag har högerklickningsförbjud här inne, så då kanske det blir lite svårare?
Iallafall för dom som inte kan. ;) Sen om jag kommer sluta copyskydda mina bilder, det betyder ju såklart INTE att det är tillåtet att ta mina bilder för det, tvärtom! Jag kan fortfarande polisanmäla den som tar mina bilder eller annat material här från min hemsida eller blogg, då copyrightlagen gäller här inne. ;D
Varför jag gör detta inlägg är mest för att fråga dig vad du tycker...

Copyrightskyddning eller inte på bilderna?
- Vad tycker du?



Follow H A N N A H F O T O               12 prenumeranter hos Hannahfoto

Nu har jag TOLV prenumeranter på min blogg, det har jag fått på 9 dagar. Yeey! x) Ganska bra tycker jag. ;) Haha!
Vilka är det som följer min blogg? Skriv gärna vem du är. :)
Jag vet några som följer min blogg, men inte alla. :D Vill du följa min blogg, klicka då på "följ bloggen" ikonen ovan sen klickar du i + tecknet. :) Det skulle betyda otroligt mycket med flera prenumeranter ska ni veta! ;) <3 




Cayennepeppar.se

Kommentarer

Postat av: Matilda

Publicerad 2009-05-09 20:54:05

Håller med om att dt är svårt o veta om man ska ha nån text med tex. ens namn på sina bilder..



Hur gör man högerklicks förbud?

Det var ju jättebra är det nån spec. kod?



/ Matilda

Postat av: Matilda

Publicerad 2009-05-09 21:13:19

har du lust o tipsa mej om vart man kan hitta en sån kod?

eller kan man göra en sj?



Funderar på o införa det på vår hemsida i galleriet.. Det verkar ju jättebra ju!



Postat av: Jennie

Publicerad 2009-05-09 21:39:56

Koden kan jag ontextmenu="return false

Man sätter den mellan taggen <body>.

Postat av: Kamilla - Fotoblogg

Publicerad 2009-05-09 21:43:27

Sv: Haha, det är nog många som tycker det! :) Nee.. tror det var kanske en plus grad.

Fin bild!

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-05-09 22:04:16

Det är svårt det här med om jag ska ha copyrightskydd eller inte.. :/ man vill ju absolut inte att någon ska ta ens bilder vilket då alla inte så lätt kan göra när man har högerklickningsförbjud. Men sen finns det ju vissa som kan ta bilder på ett annat sett.. och du vet vad jag menar. <3 Jag är inte heller säker på om jag ska ha copyrithtskydd eller inte, jag hade inte det på bilden i bloggen igår (bilden på Spicy) men jag vet inte, tror nog nästan att jag ska ha det ändå. Men ibland kanske jag inte har det, så det blir nog lite olika.



Va roligt att du fått så många prenumeranter på bara 9 dagar! det är ju superbra! :D thihi, & jag är självklart en av dom 12 prenumeranterna (a) komigen nu alla! prenumerera på Hannahs blogg! (Y) <3 Nu ska jag kommentera det andra senaste bloggarna du gjort. PUSS, love you, du är BÄST! (L)

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-05-09 22:04:35

Ps. Superfin bild, gillar verkligen den! <3 Ds.

Postat av: L I I I L L Y

Publicerad 2009-05-09 22:10:05

SV: Jag har varit borta heeeela dagen och fotat hästar, hihi! :)

Postat av: Lina

Publicerad 2009-05-13 22:57:55

Jag tycker du ska ha kvar dem.

Det är fint att ha tryck på sina bilder. Om den är fin, liten och inte förstör hela bilden. Din är alldeles lagom och jag tycker inte de är ivägen alls så ha kvar loggan du.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela