Riktigt stolt matte till en riktigt duktig vovve.

Publicerad 2009-07-25 19:11:21 i Cayenne

Fotograf: Hannah Larsson

Fotograf: Hannah Larsson

Shit pomfrites, kan man vara mera stolt över en vovve än vad jag är just nu? :D Hihi.

Cayenne & jag var nyss ute & gick en halv mil & jag släppte Cayenne & hade honom lös, 1 kilometer gick han lös! En kilometer. Gud vad stolt jag är över honom, för han lyssnade hur bra som helst & gick alltid bakom mig. Jag var extra noga med att ha honom bakom mig & att han skulle gå fot, han fick inte gå framför mig & det fungerade hur bra som helst. Detta var första gången jag någonsin haft honom lös där det inte är inhägnat på ungefär ett år måste det vara!? För då Cayenne kom in i trotsåldern förvandrades han till en helt annan hund, som bara drog, skällde & lyssnade ingenting. Han var helt hopplös då, men för några månader sedan fick jag äntligen tillbaka min egna lilla Cayenne igen. :) Jag är extra stolt över honom då det var en bilväg där, & när han stannade till för att lukta sprang jag allt vad jag kunde & då blev det riktigt fart på honom efter mig & han tyckte det var riktigt kul. :) Så jag hade stenkoll på honom. Jag hade honom lös i en kilometer förutom 3 meter, då det kom en familj & gick förbi oss & jag ville inte riskera att han skulle skälla på dom eller något sånt nu när det gick så perfekt, så då satte jag på honom kopplet. Men han brydde sig inte alls om dom, han hade full fokus på mig så jag släppte honom direkt. ;D Sedan var det även vildkaniner där, som han inte alls brydde sig om, även fåglar som flög iväg & allt... Det brukar han alltid göra men nu... Cayenne brydde sig inte ett dugg utan gick jättefint bakom mig.

Guuuud så glad jag är!!! :D På hemvägen mötte vi även två svarta hundar, men han brydde sig knappt om dom heller, & skällde inte ett dugg. Ena hunden bor på våran gård så den har han sett innan men den andra hunden vi mötte har han aldrig mött & då brukar han skälla på dom, speciellt svarta för dom ska tydligen vara svåra att tyda då dom inte kan se svarta hundars ögon. ;) Men han bara tittade på den. (Y) Sen mötte vi även en Jack Russel som skällde på honom, & då brukar han alltid skälla tillbaka då han blir provocerad av det. Men nu var han helt tyst!

Snacka om att jag är en sååå lycklig matte just nu! Ni kan inte ana. <3 Det blev en väldigt positiv träning idag. Med mycket bus under tiden, han gick & bar en pinne halva vägen som jag kastade då & då. :) Positiva träningar är väldigt viktiga tycker jag. :) Sedan blev det också en långpromenad på 1 timme & 20 minuter. :) En helt underbar dag idag. <3 Tänk så roligt man kan ha med bara ett koppel & en hund!

Kameran fick inte följa med på promenaden så bilderna ovan är från i Onsdags, men tyckte dom passade till detta inlägg. <3 Strax ska jag börja skriva på resultatet från utställningen, det blir ännu lite uppskjutet. ;) Men jag tror att det kommer ut senare ikväll så ni får vänta ännu lite längre. :)


Cayennepeppar.se

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2009-07-25 19:42:07

Sv: Ja, i princip. Ibland blir det dubbelpass. Men jag ser till att ha minst en vilodag i veckan alternativt lätt träning, så att jag återhämtar mig. :)

Postat av: Ninni XeNo och Pax

Publicerad 2009-07-25 20:00:34

Näe! va du håller oss på sträckbänken Hannah! Hi:)) Krama Cayenne och säg att han är en stor grabb nu gosegrisen. Kram på er igen

Postat av: Emma

Publicerad 2009-07-25 20:18:57

sv: idag har jag varit med två kompisar. du själv? :D

Postat av: Moa

Publicerad 2009-07-25 20:24:44

Vad kul att det gick så bra på promenaden :D

SV: Jag köpte Eukanuba Jogging & Agility för agility hundar :D hoppas smilla tycker om det bara!

Postat av: julia

Publicerad 2009-07-25 20:27:46

sv: tack så mycket, men du tar ju bättre bilder :)

och gud vilka söta hundar du har (a)

Postat av: sawir

Publicerad 2009-07-25 21:43:52

sv: tack! haha, jadu ..... Jag får hitta på nåt sätt så jag kan få pengar! Det tar ett tag!!

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-07-27 12:29:56

Åh va söt bild på Cayenne och jättefin bild på blomman! :)



Gud så duktig han är Cayenne, förstår att du är jättestolt över honom! :D

Det måste blivit en mycket positiv träning det där :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela