- H U G G O R M E N -

Publicerad 2009-04-10 22:25:49 i Foto - djur

Foto: Hannah Larsson

Foto: Hannah Larsson

Foto: Hannah Larsson

Foto: Hannah Larsson

Foto: Hannah Larsson

Foto: Hannah Larsson

Foto: Hannah Larsson

Foto: Hannah Larsson

Foto: Hannah Larsson

Foto: Hannah Larsson

Foto: Hannah Larsson

Foto: Hannah Larsson

Foto: Hannah Larsson

Foto: Hannah Larsson
Foto: Jag -oredigerade

Jag skulle gå & fotografera våran gunga bakom gästhuset på våran tomt här i sommarstugan. Men jag stannar för att fotografera en växt på vägen dit. ;) Jag ska fortsätta gå, tittar ner i kameran på bilden som jag nyss har tagit & sneglar ner mot marken för att börja gå... Jag ser någonting under foten & hindrar mig från att sätta ner den. Jag var TVÅ CENTIMETER (typ) ifrån att trampa på en huggorm.

Där ligger den i gräset, grå & stor... Jag bara står & tittar på den någon minut, undrar om den verkligen lever, är glad att jag inte trampade på den & sedan ropar jag:

"Ehh... Jag tror det är en orm här... Den lever nog... Eller så är den död... Det är en huggorm... Tror jag..."

Haha, har inte sett en huggorm sen jag var i Danmark för flera år sedan & jag kommer ju inte ihåg hur den ser ut, därav "tror jag". Pappa tar in hundarna som busade för fullt på gräsmattan inte så långt ifrån.
TÄNK om dom hade blivit bitna, då kunde dom ha dött. :O

Mamma, pappa & min bror kommer & tittar på den, medans jag sätter mig ner försiktigt & börjar fotografera för fullt. Först en bit ifrån huggormen sedan närmare & närmare. Haha, den låg fortfarande blixtstilla i gräset, jag gick runt den & fotograferade ur olika vinklar. Den låg fortfarande helt stilla, den "lipade" inte ens som ormar brukar. Jag trodde nästann att den skulle attakera mig helt plötsligt sådär när jag fotograferade den framifrån, det var ganska läskigt. xD

Efter att jag fotograferat ganska många kort tar pappa en pinne & petar på den. Den levde, den vände sig om & gapade, försökte hugga & fräste. Sen kom den imot oss, haha, jag satt fortfarande i gräset & fotograferade den (man måste ju ta många kort när man har tillfälle att fotografera en HUGGORM i de fria).
Sen skulle vi ta den med pinnen & "slänga" ut den från tomten ut på åkern, eftersom en huggorm är livsfarlig (enligt mig). ;D
Då ville min bror prova att ta bort den med pinnarna, vilket han inte gjort förut. Den "hoppade" av pinnen & slank med full fart in i en liiiten buske som var bredvid. Och där var den & skulle inte komma ut. Så den kan ligga kvar där. :S

Hundarna får inte vara lösa på tomten nu mera idag, gud vad läskigt om jag skulla trampat på den. Jag hade foten mitt över den & var sååå nära på att trampa mitt på den. Om jag hade gjort det så hade den nog bitit mig. :S Men som tur var gjorde den inte det. Och jag fick ju väldigt fina kort, ellerhur? Ska nog förstora någon av dessa bilder... :)


Själv älskar jag verkligen korten ovan som jag fotograferat!!!
V a d   t y c k e r   n i   o m   d o m  ? *





Cayennepeppar.se

Kommentarer

Postat av: Karro och King :)

Publicerad 2009-04-10 22:34:18

Glad påsk på er med! =) Fina bilder du fottat, ja gillar ju verkligen ormar, men kanske inte just huggormar då :P

Postat av: Sofia

Publicerad 2009-04-10 22:39:35

Superfina!! Finns inget mer att säga fast det var ju läskigt förstås :(



kram <3<3

Postat av: Ninni. XeNo o Pax

Publicerad 2009-04-10 23:13:44

Men lilla Hannah, du måste vara försiktig, fy om du hade blivit biten!!!!!!!! Huanmej, hoppas att han sticker långt bort, så att ni får frid i sommar. Va nu rädd om dig, bilderna är suveräna, men gud, akta dig/ Kramisar

Postat av: Lina

Publicerad 2009-04-11 10:48:08

Men Hannah då!



Jag började fnissa lite när du sa att hundarna kunde ha dött! Själv satt du jätte nära ormen och fotograferade. hihi :)

Bilderna är jättebra i alla fall! Du är superduktigt på att fotografera!



Tack för inlägget i min blogg!

Postat av: W

Publicerad 2009-04-11 10:52:02

Nej vad läskigt! Säger som Ninni, XeNo o Pax ovan, FÖÖÖRSIKTIGT! :O Fotonen är superdupermegafina, vad läskigt när den bara kom emot er ;O Och Cayenne & Cinnamon med! Huvvaa.. Tänk om någon av ni tre sötbollar blivit biten, då hade jag gråtit flodvågor :( <3 Kram

Postat av: Frida

Publicerad 2009-04-12 18:20:12

Nej, men vad läskigt :O! Säger som Ninni,XeNo och Pax, man måste ta de lite försiktigt (; men de gör du säkert (: <3 SUPERSUPERSUPERFINA och coola bilder du tagit på huggormen! :-) gillar också ormar, men kanske inte huggormar (; Kramar och pussar från oss i norr :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela