Södertälje BK | Agilityklass 1

Publicerad 2009-09-12 11:57:10 i Cayenne

Fotograf: Hannah Larsson


Jahapp, då var det dags för mamma & Cayenne att debutera i agility. :) Agilityklassen först… Cayenne fick för sig att springa ut från banan direkt när kopplet åkte av & blev då diskad för sitt beteende, åh dumma hund! Cayenne är nämligen en sådan vovve (tyvärr) som får för sig att skälla på hundar som han inte känner igen, men det håller vi på att träna bort. Det är nämligen någonting som sitter kvar i honom sedan trotsålder, han var hur duktig som helst & lyssnade verkligen på allt man sa innan den där dumma trotsåldern tog över min hund. :/ Ingela & hennes hundar var också med idag & tävlade, även Cinnamon så det kanske kan vara så att han känner sig som flockledare där & ska skydda dem, den tanken hade mamma. Kanske var det därför han sprang av banan & skällde, jag vet inte. Tråkigt i alla fall.

Jag åkte hem för att jag inte mådde så bra så hoppklassen är kvar nu, tog med mig Cinnamon hem nu också så han ligger här & myser med mig. Nu får vi hoppas att det går bättre & Cayenne skärper till sig, annars skäms man ju över sin lilla korv om han fortsätter såhär. ;O Jag uppdaterar senare för hur det går i hoppklassen.

Måste tacka så jättemycket för alla lycka till ni skrivit till oss nu, snälla ni! ♥ 

Imorgon är det också agilitytävling för Cayenne & mamma, i Nykvarn. :) Jag följer nog med dit då också om jag mår bättre, agility är skoj de! <3 Att fotografera alla flygandes hundar är också roligt tycker jag.



Cayennepeppar.se

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-09-12 12:55:43

Sån otur, men detta var som sagt första tävlingen och ju fler tävlingar han är på kommer det säkert gå bättre och bättre för varje gång, han kommer liksom vänja sig mer och mer på tävlingsbanan :) (Y)

Det kan säkert vart så som din mamma tänkte, att han kanske känner sig som flockledare där och ska skydda dom, så kan det mycket väl vara.



Vi håller tummarna för dom i hoppklassen (Y) :D



Jättehärliga bilder bästaste du! ser ut som ni har kanon fint väder hos er ju, här är det fortfarande molningt och tråkigt.. jag som trodde det skulle bli fint väder idag ;) fast i och för sig så är det ett rätt bra och skönt springväder idag, tänkte nämligen ut och springa då är det härligt när det är lite molningt o så :)



Stackare som inte mådde bra, hoppas du mår bättre tills imorgon och att du blir riktigt frisk snart. Krya på dig ännu en gång. <3

Ha det bäst. Puss. ily!

Postat av: Sofia

Publicerad 2009-09-12 13:16:18

Första tävlingen är inget att bry sig om :) Det går skert bättre nästa gång <3 :) Det är samma sak för mig och happy imorgon. Det kommer säkert gå skitdåligt men då åker vi hem nöjda efter att ha startat en tävling i agility iaf <3 och sen tar vi nya tag och anmäler oss till en ny tävling :)



Puss <3

Postat av: Lovisa

Publicerad 2009-09-12 13:32:13

Men vad trist. :( Fast jag tror på att han kommer blir en superduktig agilityvovve. För oftast lyckas man ju inte så jättebra de allra första gångerna man gör nåt. Practice makes perfect! :D

Postat av: Linn

Publicerad 2009-09-12 14:56:59

Postat av: Anna

Publicerad 2009-09-12 16:40:29

Jaja de var ju första tävligen, man kommer inte till klass 3 med en gånn. Hopas nu att nästa gånn går bätte. =)

Karm

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-09-12 17:17:50

Så trist det där med att han sprang iväg. Men hur gick det i hoppklassen? :D nyfiken

Kram

Postat av: karolina

Publicerad 2009-09-12 17:47:18

Hej, synd att det inte gick så bra i agility klassen men det gå säkert bättre nästa gång :) Hoppas att det går bra i hoppklassen :) Och lycka till i morgon också :)



Kram



Karolina

Postat av: Lina

Publicerad 2009-09-12 18:42:56

Agility + hund = oväntade överaskningar.

Allting kan verkligen hända. :)



Lycka till imorgon!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela