I think my heart just broke

Publicerad 2010-03-01 15:31:09 i Blandat

Copyright Hannah Larsson

Jag kommer ihåg när jag och mamma var i Stockholm en dag för något år sedan. Det började stinka en hemsk lukt då från sergels torg så vi gick dit och tittade vad som hände. Där visade några upp vad som hände med delfiner och valar, hur de såg ut när de blev fångade osv. Det var hemskt kan jag säga. :/ Delfiner, rättare sagt späckhuggare är mitt absoluta favoritdjur och har varit det väldigt länge, och det är hemskt att de om några årtionden kanske är borta på grund av människan; det värsta däggdjuret som finns.

Ska aldrig mera äta någon form av kött, igår var droppen men har känt såhär innan också. Om man tänker på vad det är man äter så klarar jag inte ens av att ha det på talriken, det är helt ueeeew! Så igår bestämde jag mig för att aldrig någonsin äta något mera kött. Anledningen till att jag tvekat innan är för att jag inte var säker på att jag skulle klara av det, för jag är allergisk mot rätt så mycket och mycket av de sakerna är just saker man borde få i sig när man är vegetarian för att man ska klara sig utan proteinet som finns i köttet. Men det är så äckligt och… ohumant!? I alla fall på de sättet det ser ut idag och på det sättet det går till idag. Om ni inte vet vad som händer med maten ni äter borde ni ta reda på det tycker jag, det är inte rätt.

När blev människan så här hemsk?
Har den alltid varit det och kommer alltid vara eller finns det hopp…?


Ny månad, nya beslut, nya möjligheter.

Kommentarer

Postat av: Maja o Zoro

Publicerad 2010-03-01 18:51:38

uschhh, det är så synd...



sv: ja jag kan förstå att du mår sådär...

Jag mår själv jätte bra (om man bortser från alla prov nästa vecka). Ja det skulle vara jätte kul om vi 3 skulle kunna ses. Man skulle kunna ta det någon gång fram mot våren (när det är lite flera + grader och ingen snö)? Men du bor väll i södertälje?

men vi skulle juh kunna ses på en ganska allmän plats, som tex Grädet (om du vte vart det ligger?) i allafall så är det inne i stan på en station som heter Gärdet. Där finnse det en skit stor äng dör massor med hundar och hundägare brukar gå med sina hundar... Vad tycker du ?



Japp, jag har msn. [email protected] så adda mig så kan vi snacka lite mer ;)

Postat av: Anna

Publicerad 2010-03-01 19:53:37

Härlig att se att du bloggar igen :D

Kram

Postat av: Sanna

Publicerad 2010-03-01 22:11:23

Ja, håller med.. usch, det är verkligen hemskt.. :(



fräckt du gjort om bilden förresten :) <3



Sv: Tack för alla kommentarer snällaste du :) <3

Jaha :D sökte på hennes namn (Dakota Fanning) på google och teckningen som du gjorde är ju jättelik henne! :) gud va bra du är på att måla alltså [Y]



Ja, det var ju lite tråkigt att de bara tog emot elever från fotoskolor, men kanske kan praoa där någon annan gång, vem vet :)

ååh, ja har också hört det att det skulle bli minus igen, det kommer ju bli hur halt som helst på vägarna då när all slask o de fryser..



Tack du, roligt att du gillar droppbilderna och alla andra jag lagt in nu senast :) <3

Nepp, den droppbilden är inte svartvitt utan den blev liksom så ljus och vit när jag tog den :)

Lustigt att du inte kan se den tredje bilden på Millie.. är det nu så också? konstigt isåfall. <3



Ja, det var så kul då du var här och vi tränade agility med Cayenne & Spicy och sen när vi gick ut och fotade på vägen upp mot havet, minns det så väl :) <3 Man kan faktiskt tro att det är den vägen på bilden, men vi gick åt andra håller så vi gick ju på den vägen också då vi gick upp mot havet, för till höger på den bilden så är vårat hus och vi gick åt andra håller när vi gick mot havet. :)



Hade i både banan, hallon, vaniljglass och lite mjölk i den smoothien, hihi det låter kanske inte så gott med banan och hallon men det är riktigt gott ;)



Ha det bäst! puss <3

Postat av: Sofia

Publicerad 2010-03-02 11:57:07

Ja, jag förstår dig nog mer än någon annan <3 Själv är detta en stor anledning till varför jag är vegetarian :/ Det är hemskt, och någonting borde göras åt det.



Kram! <3



p.s Bra beslut!

Postat av: Sofia

Publicerad 2010-03-02 13:48:19

Sv: Tycker inte om kött, det är bra för miljön. Och bara klarar inte av att äta det :/



Det är hemskt, men man kan själv göra något åt det och det ska jag göra :D



Jag har aldrig behövt ta vitamintabletter men en bra grej är att efter du blivit vegetarian så måste du ta blodprov och kolla så att du inte har för låga värden ;)



Det finns många i världen som vill göra någfot ät det Hannah, man måste bara leta upp dom som står på samam sida som en <3



åh vad kul :D Hoppas allt går bra med lille Schooner nu då :D



Puss, love you to <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela