Nykvarn KK | agilitytävling 13e september

Publicerad 2009-09-16 17:41:08 i Cayenne

Fotograf: Hannah Larsson

Fotograf: Hannah Larsson

Fotograf: Hannah Larsson

 
Förlåt för att det har tagit en sådan tid att skriva om tävlingen. Mamma & Cayenne tävlade ju i söndags men när jag har haft tid har inte mamma haft tid att berätta i detalj om hur det gick (så att säga) & tvärtom, men jag hoppas ni överlevt! Jag var ju nämligen inte med på tävlingen då jag var sjuk.

Agilityklass 1: Cayenne körde på superbra tills slalomet, mamma har upptäckt att de fått en konflikt när det gäller slalomet, Cayenne vill inte göra slalomet pga de som hände på debuten med slalomet tyvärr, då han fick göra om det & Cayenne vill göra allt rätt så han blev nog lite besviken & så då. Mamma märkte att han inte ville göra slalomet så då diskade hon sig medvetet. Annars klarade Cayenne banan gallant & med hög fart också. :) Om bara slalomet skulle fungerat på tävlingen hade de blivit nollade, så nu blir det slalomträningar.

Hoppklass 1: Medium & large i agilityklass 1 var det innan hoppklassen började, efter det var det klass 2 i agility, efter det hopp 2 & sen tillsist hopp 1. Så alltså var hoppklassen där mamma & Cayenne tävlade i sist av alla, sen var det även large & medium före small i hoppklassen också (…). Cayenne var då väldigt trött efter dagen eftersom han inte är van att vara på tävlingar & alla hundar osv. Han körde en tredjedel av banan sen ställde han sig i mitten av banan & nosade. Då bestämde sig mamma för att gå av banan & diska sig då hon märkte att han inte ville köra mera & var trött.

Nu på lördag den 19e är det träningstävling också, Cinnamon (& jag? Får se om jag vågar mig på det, huga…) ska tävla, mamma & Cayenne också. Så det ska bli kul, fast får se om jag ska till träningstävlingen alls då jag har andra planer för den dagen (:D) så vi får se hur det blir. Jag tror tyvärr inte jag kommer tävla men det återstår att se. :) Hoppas ni haft en bra tisdag, förlåt för den dåliga uppdageringen men tiden räcker inte till allt man vill hinna med. Skolan, hundarna & vardagen i sig går före datan & bloggen tyvärr. Men ska försöka uppdatera lite mera, blir ju mycket mera bilder nu i alla fall & det gillas väl tror jag? ♥



Cayennepeppar.se

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2009-09-16 18:30:42

Så söta bilder! Cinnamon är så söt!



Sv. Ja, jag har faktiskt planerat en till tävling. Nu i November. :)

Postat av: Ninni XeNo och Pax

Publicerad 2009-09-16 18:42:22

Åh va kul att ni startat tävlingar, det kommer att gå galant så snart han fattat galoppen av allt. Kanske lite mycket på en o samma gång, nytt att tävla och så kom det farliga slalomhindret klart att han blev lite förundrad, men han är så söt så det gör inget/ Kram och tack för berättelsen

Postat av: Lina

Publicerad 2009-09-16 18:44:42

Sv. Oj! Det var bara för att solen var bakom så han såg lite rödare ut. :P



Tävligen är i hammarö den 22 november.

Postat av: sawir

Publicerad 2009-09-16 19:20:44

sv: tack! :) Åh, bra att du skrev det! Kanske det! ;)

Postat av: Sofia

Publicerad 2009-09-16 19:42:35

Tycker verkligen du ska tävla med Cinnamon, det är så kul att tävla!!!!!! :) <3 Fast i och för sig så har du väldigt speciella planer för den dagen så :P



Läääängtar! <3

Postat av: hannah larsson | admin

Publicerad 2009-09-16 20:02:25

Sofia: Ja, ska nog göra det, om jag hinner.. Det är det som är strulet med tävlingen. ;) Att jag inte tror att jag hinner. <3



För du ska få höra förslagen sen om du kikar in på msn. ;D För det första & bästa förslaget till de andra planerna (enligt mig) gör att jag inte kan tävla, hihi.



Längtar jag också! Inte långt kvar tills vi ses ju! :D <3

Postat av: Sofia

Publicerad 2009-09-16 20:09:49

Okej, :) Vi får helt enkelt se hur det blir :P



Jag är väldigt spänd på att läsa dina förslag <3<3



Nej bara några få dagar! Åh kan inte Lördag komma lite fortare tack?!!



Postat av: Sanna

Publicerad 2009-09-16 21:23:25

Va roligt att det gick så bra på agilitytävlingen, jättenära på ett nollat lopp ju! :D synd det där med slalomen bara, men det är bara till o öva ja (Y) :) och synd också att det blev så mycket väntan..



Va roligt! hoppas du är med på den där träningstävlingen med Cinnamon då :D jättebra träning då det är en träningstävling liksom. :) (Y) fast eftersom du hade andra planer för den dagen så kanske det inte går, men det kommer ju fler gånger, skulle jag tro? ;) <3



Hoppas du också har haft en bra Tisdag, håller med tiden räcker inte till här heller.. känns nästan som man får ta en liten paus snart.. eller typ mini paus att man bloggar då man hinner typ, men får se.

Ha det bäst. Puss. ily! <3

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-09-16 21:24:46

Riktigt underbara bilder på Cayenne! :) <3

Postat av: Moa

Publicerad 2009-09-16 22:45:40

Vad synd att det krånglade till sig vid slalomet! Lycka till på träningstävlingen om du ska vara med! :D<3

Postat av: anna

Publicerad 2009-09-17 08:30:25

Kul med tävligara. Hundarna blir väldigt trötta av att vara på en tävligs plast. Cinco som snart har tävat i ett år är alltid jätte trött när vi kommer häm.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela