Nybörjarkursen #3

Publicerad 2009-09-04 15:24:34 i Cinnamon

Fotograf: Hannah Larsson


Igår gick kursen varken bra eller jättedåligt, men någonstans där mittemellan. Alla har ju sina lite sämre dagar ibland. ;) Det var en ny hund denna gång, en pudel som inte hade varit med de andra kursgångerna då den hade löpt & Cinnamon & jag hamnade ju (såklart) i samma kurs som den. De få gångerna vi kunde göra hindrerna före pudeln hade kört dem gick de bra, men sedan… Det enda han gjorde var att gå med nosen i backen tyvärr & var bara inne i lukten. Han lyssnade varken på när jag pratade, kastade bollen (som han annars är hur tokig i som helst) eller godis. Matvraket som inte vill ha godis, det är ovanligt, han var verkligen helt dö-kär i den där pudeln. ;O

Vi hade en station där vi körde först ett däck & sen en lång tunnel, där gick det ganska bra faktiskt, dock kunde det ta en liten stund att få honom att lyssna på mig när jag sa "kör" då han satt & luktade precis innan däcket. Men när han väl fokuserade & lyssnade på vad jag egentligen babblade om, hoppade igenom det & sprang genom tunneln i full fart gick det jättebra måste jag endå säga! :)

Men mot slutet gick det lite bättre då vi inte var i samma grupp som pudeln, så då lyssnade han lite mera på mig & fokuserade lite mer på var han skulle göra istället för att bara titta på pudeln & ha nosen i marken. Igår fick vi även köra balansen (mot slutet av kursen) så det tyckte han var så skoj! :) Hans favorit.

Jag hoppas att han inte bryr sig om i fall pudeln luktar så gott nästa gång. Han har aldrig varit såhär innan, hoppas det inte fortsätter. För det enda Cinnamon tänkte på igår var säkert hur söt den där pudeln var skulle jag tro.

Bättre lycka nästa gång, alltså på torsdag. Som sagt, alla har sina lite sämre dagar ibland. ;)

Trevlig helg alla glada! ♥


Cayennepeppar.se

Kommentarer

Postat av: Rebecca

Publicerad 2009-09-04 16:02:25

Åh, vilken synd att ni hamnade i samma grupp som tiken ;/ Chippen skulle nog ha varit precis som Cinnamon där, tror inte att det skulle ha varit mycket fart i honom alls i sådant läge, förutom nosen då, den skulle gå på högvarv i backen : )

Bra att ni fick göra balansen på slutet iafall, och att det gick bra några gånger :) Och nästa gång kommer det förhoppningsvis gå bättre, när tiken inte luktar så otroligt gott. :)



Tack för krya på dig:et :) Lär behövas ;)

Postat av: Rebecca

Publicerad 2009-09-04 17:13:14

Men skulle ni hamna i samma grupp som den igen och det inte fungerar så måste ni väl kunna be om att få byta grupp? Kanske finns någon vars hund inte störs av tiken i som är villig att byta, du ska ju inte behöva få kursen förstörd (eller, du får ju inte ut så mycket av den iafall). Visst kan det vara bra att träna med löptikar i närheten, men man måste ju börja på lagom avstånd och försvåra, går man bara rakt på som du fått göra får man ju inte ut något alls, varken av agilityträningen eller träning med löptikar i närheten, hunden är ju okontakbar, "en hane i sin egna värld" ;)

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-09-04 22:58:50

Ja precis, alla har sina sämre dagar ibland. Det var ju otur att den där pudeln hade löpt, då är det ju lätt att en hund inte kan konsentrera sig riktigt, så det var ju inte så konstigt. Men roligt att det gick bra annars :) (Y)



Ja, vi får hoppas att den där pudeln inte luktar lika gott nästa gång. Vi håller tummarna på det (Y) för det är ju inte roligt ifall det gör så Cinnamon inte kan konsentera sig liksom..



Kanon fin bild på Cinnamon, så himla söt :) <3 mästerfotografen du. :)



Sv: Ja, dom gör kanske om där också. För jag kolla där på kommentarer och då såg jag dom, tack föresten :) tänkte inte på att kolla där, men så sa ju geniet det, så tack ;) <3 bästaste du :D hihi

Tycker också det var bättre så det var innan ;) eller jag vet ju inte hur dom gör om nu, men det är jobbigt när man inte ser något där på "översikten" liksom.. men det kommer väl ;)



Åh, tack så jättemycket för lycka till:et inför tävlingarna :) imorgon är det en tävling och på söndag är det också en, så det blir liksom som två tävlingar i helgen då :)



Nu ska jag läsa alla fina kommenterar du skrivit :) så ska svara på dom också <3 Puss. love you!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela