En till vovve? - snälla?

Publicerad 2009-07-23 09:11:42 i Hannah Larsson

Fotograf: Hannah Larsson

Fotograf: Hannah Larsson

Fotograf: Hannah Larsson

Jag vill ha en hund, en till hund för jag har ju redan Cayenne som är min egna (♥). En stor en. ;) Men tyvärr tror jag inte det kommer gå att övertala mina föräldrar om en tredje hund som är bara min, inte en tredje hund som är hela familjens heller. Men jag har alltid gillat stora hundar faktiskt. Nu är det ju absolut inte så att jag säger att jag inte gillar mina små hundar bara för att dom är små, tvärtom. Men jag har alltid velat ha en stor hund, tror det skulle passa mig perfekt. Tycker väldigt mycket om Border Collie men om jag vill ha en vallhund skulle jag vilja att den skulle få valla, för det är då dom mår som bäst eftersom det ligger i deras natur att valla. :D Men som ni vet så har vi inte får, haha. Fast man kan ju såklart valla med dom ändå, på ett eller annat sätt. Vi hade en granne med en BC, den hunden var helt underbar & verkligen så arbetsvillig, & jättesnabb, då menar jag i rörelser också. ;) <3 Saknar honom, för dom flyttade härifrån sen en tid tillbaka. Den vovven gick jag ganska ofta ut med innan jag fick min Cayenne i julklapp.

Och... sedan en lite längre tid tillbaka, något år eller så har jag velat ha en Dogue de Bordeaux. Dom är så otroligt söta fast bara för att mina föräldrar (antar att det är lite därför för varje gång jag nämner den rasen så säger dom "dregel", nästan i alla fall, haha) har sett en film där en liknande mastiff förstörde ens dator bara för att den dreglade ner den så får jag skaffa den när jag flyttar hemifrån. x) Haha, men jag vill ju ha en nu... Någon som har något tips på hur jag kan övertala mina föräldrar? Har erbjudit mig att gå ut alla pass med hundarna resten av sommarlovet & då långpromenader varje dag (dock kommer jag nog göra det ändå, haha) för att bevisa att jag kan klara en större hund fast det är mycket mera jobb. Men lyckas inte, men tror jag har en liten idé.

Men ifall det blir så att det blir en till (vilket jag tvekar på väldigt mycket) så blir det inte så att det blir en ny hund, jag kommer aldrig i hela mitt liv ersätta Cayenne eller Cinnamon, det är omöjligt. Utan i så fall blir det en till hund, förstår ni skillnaden? :) Tänk, snart kanske det blir en till hund istället för bilden på blomman i mitten ovan. ;) Det är i alla fall min dröm, vilket nog får för bli dröm, tyvärr. :(
Är det någon mer här som vill ha en till hund? Vilken ras i så fall? :)

Nu ska jag avsluta denna blogg, för ska göra mig i ordning & sedan ut med vovvarna & vara med en kompis. <3 Ciao.



Cayennepeppar.se

Kommentarer

Postat av: Ninni XeNo och Pax

Publicerad 2009-07-23 10:48:37

Oj oj, ja du jag håller med dina föräldrar, det är jätte jobbigt att besöka folk med "dregelhundar" Vi vet, ingen gillar att ha dom i soffor eller stolar hos dem, så tråkigt att besöka människor med Boxer. Så jag hade oxså föreslagt mig själv att anskaffa krympningsmedel, till boxarna bus, så vips skulle dom vara små mopsar, åh va glad matte Ninni hade varit då :))) Synd Hannah att jag inte hittar något som kan få dina föräldrar att vilja ha en stor hund. Men vi gillar er ändå, massor av kramisar från oss

Postat av: sawir

Publicerad 2009-07-23 14:14:06

sv: jag vill ha en till dvärgpinsher, hehe! :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-07-23 16:12:43

Jag som försöker övertala mamma och pappa att få en hund! haha, funkar inte braaa! :P jag skulle vilja ha en.. golden retriver eller Jack Russell :)

Postat av: Lovisa

Publicerad 2009-07-23 20:42:02

Det hade varit roligt med en till hund. Gärna en mops eller fransk bulldog... eller en boxer såklart. :P Men jag vill faktiskt inte ha en till hund just nu. Jag tycker att det räcker bra med Sally. :) Men hundar är inte mitt allra största intresse, det är löpningen. Fast Sally är min bästa kompis ändå! :D Jag har aldrig tävlat eller tränat Sally speciellt seriöst, utan mer för att både hon och jag tycker att det är roligt att lära in nya trick och sånt.. Men jag tycker att hon har blivit så himla go nu när hon har blivit lite äldre och med en liten valp i huset får den mkt uppmärksamhet och jag vill ge allt till Sally istället. :P Låter konstigt, men så känner jag.

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-07-27 12:48:03

Åh, ibland blir man helt hundgalen, eller valpsjuk. Man bara längtar så efter en till hund, samtidigt som man älskar dom man redan har. Jag är sugen på en till Shelite, kanske att det blir en från Spicy då :) jag vill så gärna ha en till hund att tävla med, skulle vara så skoj! :D



Jag förstår dig precis.. hoppas det går att övertala dina föräldrar, håller tummarna :D



Ja, jag förstår skillanden, att det inte blir en ny hund, utan en till. Så tänker jag också :)

Puss. ily! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela