Sur som ett bi. :(

Publicerad 2009-08-25 13:50:24 i Foto - insekter

Fotograf: Hannah Larsson


Suck…

Nu är min kamera sönder igen. Det blev tydligen ett pixelfel efter reparationen på det, så det blir en röd irriterande prick i mitten av varje bild, dock går den att rita bort på datan men det är väldigt irriterande. :/ Sen så mitt 50mm objektiv, vilket är det bästa objektivet jag har & det jag fotar mest med är helt sönder nu. :( Det blev något fel för något tag sedan så skärpan i bilden blir väldigt dålig, för i början blev skärpan helt super men nu blir det jätteoskarpa bilden & när vi var i huset i förrigår gick det sönder helt. Någonting har kommit in i själva objektivet så auto fokusen fungerar inte alls (det går inte att ställa in skärpan med manuell fokuset heller) den hackar & sitter typ fast sen så låter precis som om det skulle vara sand i den. :S Dock vet jag inte alls hur det skulla kommit in sand i.

Nu är bara frågan om jag får ut det på försäkringen eftersom jag inte har haft objektivet ett år ännu eller om det är helt kört för mitt favoritobjektiv, & kameran får vi hoppas samma sak med kameran då pixelfelet blev efter reparationen & det är 3 månaders garanti på reparationen.

Vill inte skicka in min kamera igen. :( Inte objektivet heller för den delen. Nu är Hannah sur…!

ÅH!




Cayennepeppar.se

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-08-25 17:29:48

Åh näee va tråkigt.. :/ <3

Vilken otur du har, både kameran och objektivet har ju gått sönder. Hoppas det fixar sig <3 håller tummarna (Y)



Sv: Ja, den veckan = ett minne för livet! ♥



Hihi jajamen, skoj att jag laga maten här hemma igår ;) måste faktiskt säga att det blev väldigt gott, thihi ;O



Ja.. hoppas också att det inte är något stort fel på macro objektivet, vill åka in och kolla vad som är fel på det men kan inte göra det idag heller.. åh vill att det ska funka!! ;P

Tack snällaset du, roligt att du gillar bilden på Millie :) <3



Ha det bäst. Puss. love you too! <33

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-08-25 17:30:21

Ps. Så himla cool bild ju! älskar den :D (Y)

Mästerfotografen du <3 Ds.

Postat av: moa

Publicerad 2009-08-25 18:15:46

Vad tråkigt att höra, vilken otur du har! Hoppas det går att fixa <3



Vad kul att ni ska flytta till villa! Det är väldigt skönt att kunna träna varje dag faktiskt ;)<3

Postat av: Anna

Publicerad 2009-08-25 18:58:14

Jobbig att din kamra är sunder igen. Ska du lämna in den eller vänta?

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-08-25 20:49:26

Nä fy vad tråkigt!!! :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela