Jordgetingar.

Publicerad 2009-08-10 21:51:13 i Foto - insekter

Fotograf: Hannah Larsson

Jag har blivit stucken av jordgetingar.  
Igår fotograferade jag & Sanna porträtt vid åkern, & sen när vi skulle gå hem till stugan igen så gick vi igenom ett litet område från åkern tillbaka till grusvägen. Där fastnade vi i några taggbuskar, stannade & så började det sticka jättemycket på baksidan av mitt ben, jag slår bort det (tror att det är någon slags brännässla), det fungerar inte utan det bara kommer tillbaka & sticks. Sen så vänder jag mig om så ser jag massor med getingar runt mig som omringar mig. Sanna står längre fram & försöker hitta en väg ut där det inte är så många taggbuskar (då ovetandes om att det är massvis med jordgetingar vid mig) så jag typ skriker till Sanna att det är jordgetingar här & så springer vi, med min systemkamera, telezoom objektiv & en reflexskärm (för stora stövlar sprang vi med också). Jobbigt - ja....

Så jag blev stucken över sju gånger, mitt finger svullnade upp (när jag slog bort getingen från benet blev jag stucken) så det såg lite komiskt ut. Jag blev i alla fall inte stucken i ansiktet.

Phu.

Och Sanna hon överlevde hon också, hon blev inte stucken. :) Dumma mig som trampade på deras bo. Haha, & dom hämnades.




Cayennepeppar.se

Kommentarer

Postat av: ida

Publicerad 2009-08-10 22:01:00

Stackare, inte kul alls.

Vilka fina bilder du tagit. Har du ny kamera? dom ser så annorlunda ut, jättefina.



Postat av: Moa

Publicerad 2009-08-10 22:42:42

vilken otur du hade som blev stucken! ;o <3

Postat av: Reneth

Publicerad 2009-08-11 01:41:48

Usch läskigt med jordgetingar. Vi hade på vår klubb ett år och en hund blev illa stucken då. Den klarade sig, men den såg ut som det stack upp stora pulor på hela kroppen. Den fick ligga på Djursjukhuset några dagar. Sedan gick de rätt hårt åt jordgetingarna på vår klubb. Jag har i alla fall inte sett några sedan dess. Härliga bilder du har i din blogg Hannah. Här lär jag just nu Ariana att springa bredvid min handikappscooter i en springer. Iddi fixade det direkt. Ariana är ju bara sex månader gammal, men hon fixar det rätt bra hon också nu :) Hoppas att du haft ett härligt sommarlov

Postat av: Kristin

Publicerad 2009-08-11 03:26:05

Men usch fy! Det där låter ju inte alls roligt. kan man inte bli väldigt dålig av det? Eller det kanske är när man är allergisk? Men ändå, mycket otäckt!



Du får krya på dig!



Kram kram

Postat av: Lina

Publicerad 2009-08-11 17:51:55

Nej men usch vad hemskt! Jag skulle få världens panik!

Tur att det gick bra ändå. Även om sju stick inte är något man vill ha.

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-08-11 21:55:16

Näääee, asså stackare som blev stucken så och du blev ju omringad av sååå himla många :O värsta läskigt ju! <3 stackare alltså (L)

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-08-11 21:55:54

Bilden är föresten kanon fin! :) var det den du fota med mitt macro eller med din kamera? :) <3 Puss. du är BÄSTAST!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela