Den sista dagen i augusti, 2009.

Publicerad 2009-08-31 15:59:51 i Fotografier

Fotograf: Hannah Larsson


Kom hem från skolan för en stund sedan & var nyss ute med hundarna på en liten promenad. Man märker verkligen att hösten är på G nu, även fast de flesta löven fortfarande inte har ändrat färg. Jag gillar hösten & jag tycker ändå att det ska bli skoj att det ska bli höst, mycket är mysigt på hösten. Jag sitter just nu här & dricker gott te, vilket är en av sakerna jag tycker är mysigt på hösten. ;)

Idag är det ju agilitykurs för mig & Cinnamon, klockan 18.30 börjar den så vi ska inte åka dit riktigt ännu då. :) Det ska bli jättekul, hoppas det går bra för oss & att vi båda lär oss någonting nytt denna gång, jag har ju gått nybörjarkursen innan så jag vet ju lite av vad vi kommer att göra & så, men det är superskoj i varje fall.

Imorgon är det redan 1a september, shit vad tiden går fort alltså!? Snart firar man väl redan sin 100e födelsedag utan att man ens vet om det.



Cayennepeppar.se

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2009-08-31 16:21:16

Vacker bild!



Sv. Vad kul med agilitykurs!

Lycka till!

Postat av: Sofia

Publicerad 2009-08-31 16:34:29

Hahah!! Tiden går för fort! jag inser ju att jag snart känt dig ett helt år! Det känns som en väldigt lång tid :) Men ett väldigt bra år med dig har det varit fyllt med både sorg och glädje som du kanske vet :P



Kram <3

Postat av: Jennifer

Publicerad 2009-08-31 16:45:58

Vilka otroligt söta hundar du har!

Postat av: Lovisa

Publicerad 2009-08-31 17:10:41

Sv: Hu... surt. Då måste jag ju köpa en ny mobil ju. För min är ju typ från stenåldern. ;) Eller inte..



Jag börjar faktiskt oxå tycka att det är mysigt att hösten är på G... men jag längtar inte till vecka 41-43 -.- Huga. Har typ hur många prov som helst då. Och idag fick jag veta att vi har fetaste kemiprovet i början av december. Måste jag säga att jag INTE längtar? :P

Postat av: Jennifer

Publicerad 2009-08-31 17:12:36

Så lite så =). Vad gör du då? kram

Postat av: >.: julia borggren :.<

Publicerad 2009-08-31 17:14:15

Fin & välskriven blogg, du verkar också ha talang för det här med att fota! Btw, lycka till på agilitykursen!

Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-31 17:34:06

hahah dem var ju sjukt roliga och klockrena!! :D

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-31 17:41:36

Sv: Ja. Jag gillar verkligen inte kemi, tkr att det är ganska krångligt... så det är därför. Biologi och till viss del fysik är mkt bättre. Men jag hoppas att det går bra. Får plugga järnet och hänga med bra på lektionerna. shit. vad pepp jag blev nu. Klart att jag kommer klara det! :D Lycka till själv med prov och betygen. Hur känns det med betyg då? :)

Postat av: Lovisa

Publicerad 2009-08-31 17:41:50

Sv: Ja. Jag gillar verkligen inte kemi, tkr att det är ganska krångligt... så det är därför. Biologi och till viss del fysik är mkt bättre. Men jag hoppas att det går bra. Får plugga järnet och hänga med bra på lektionerna. shit. vad pepp jag blev nu. Klart att jag kommer klara det! :D Lycka till själv med prov och betygen. Hur känns det med betyg då? :)

Postat av: Rebecca

Publicerad 2009-08-31 17:42:01

Jättefin bild :)

Usch höst, kyla,regn, skola, mörkt... Nejdu, sommar ska det vara ;)



Trevligt med kurs, hoppas att ni får det kul! :)



Idag blir det inte mycket roligt alls gjort. Skolan tar i princip hela dagen ju, sen så kommer Chippen hem sent. Men ska försöka hinna med att träna lite slalom iafall... :)

Postat av: Jennifer

Publicerad 2009-08-31 18:07:40

Okej vad duktig du är! Själv sitter jag på jobbet =). Hoppas du har en trevlig kväll!

Postat av: Lovisa

Publicerad 2009-08-31 19:17:48

Roligt med kurs! Lycka till! <3

Sv: Asså, jag tyckte att det var värre i 8:an eftersom betyg och sånt var nytt... i nian var man så van vid det. Fast då kom ju nationella proven. De första proven var jag jättenervös för, men ska jag vara ärlig var proven väldigt lätta. Alltså inget att oroa sig för. :D I grundskolan räknas ju allt du har gjort med i slutbetyget, så du har ju lång tid på dig att visa vad du kan. Så på så sätt är det ju ganska "lugnt" i grundskolan egentligen. Nu har vi två stora prov (plus lektioner och sånt) att visa vilket betyg vi förtjänar. Lite jobbigt att på hösten ha halva boken (halva kursen) på ett prov och sen i slutet av läsåret ha hela kursen i prov. Känns ju lite trist om man har en dålig dag just den dagen. Det kan förstöra en hel del. :/ Så jag tycker inte att du ska känna nån press egentligen med betygen. Stressa inte upp dig i onödan för då blir det bara jobbigt. När jag gick i 6:an och 7:an var jag jättestressad och hade typ panik för alla prov, men efter ett tag lärde jag mig att allt inte hänger på ett prov och att jag har tid på mig att visa vad jag kan även om ett prov går kasst. Men gör man bara så gott man kan och är nöjd med det löser det sig alltid! :D <3

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-08-31 22:29:46

Åh vilken underbar bild! älskar färgerna :) (Y) <3

Ja, visst är mycket mysigt med hösten, tycker jag också :D fast det är så härligt med värmen men hösten är på något sett lite mysigare. ;)



Va roligt att det är kurs för dig och Cinnamon idag, och som vanligt gick det bra för er? :D ja, såklart ni som är så duktiga :D <3



Ja ellerhus, tiden går ruskigt fort :O kan inte förstå att det är 1 September redan imorgon.

Puss. älskar dig mest!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela