Epilepsi-anfall?

Publicerad 2010-01-17 16:09:20 i Cayenne

Copyright Hannah Larsson 

Kände för att skriva lite granna nu… Igår kväll ramlade Cayenne ihop & krampade. Detta har även hänt innan, en gång. Igår låg han & krampade i ungefär en halvtimme, han bara låg där & skakade & kunde knappt röra sig & såg väldigt rädd ut. Cinnamon fick gå ut med min bror en stund medans Cayenne krampade & när de kom hem skällde Cayenne på dem & försökte resa på sig upp för att gå & hälsa på dem (som han alltid gör) men kunde inte resa sig. Han ville inte heller ha godis vi försökt ge honom innan men när Cinnamon kom hem blev han piggare & skulle ha sitt tuggben. Han slutade krampa för en stund & gick iväg med sitt tuggben & la sig på sin lilla kudde men när han kom dit krampade han igen, i tassen. Han lufte upp sin högra tassen så högt han kunde av kramperna innan han sedan ramlade ihop. Hans öga "försvann" också för en stund, pga av kramperna.

Gud vad läskigt det var! Förra gången han krampade var jag i skolan så då slapp jag ju se honom när han krampade, men denna gång fick jag ju det! Funderar nu på om det kan vara epilepsi kan har? :S Fast mamma, som såg när han började krampa igår sa att han endast krampade i benen. Cayenne får inte skrämma mig mera sådär! :( Känner ni någon hund som har epilepsi, låter detta som om Cayenne har det…?

Stackars, älskade lilla Calundis.

Cayennepeppar.se

Kommentarer

Postat av: emmaid

Publicerad 2010-01-17 17:03:37

sv: Njä, uppenbarligen inte alla ;)



Nemen, lilla gubben då. :( Det är nog bäst att kolla upp det!

Postat av: shanie

Publicerad 2010-01-17 17:06:34

Min kompis har en jack russel som ibland får anfall, framför allt när något luktar extra spännande tydligen så " kokar hjärnan över" och hunden ligger på backen och krampar.

Han har nu fått medicin men är en av få enligt vetrinären som blivit helt hyper av just medicinen, medans andra kan bli väldigt trötta och slöa av den men inga biverkningar alls är väl det allra vanligaste.

Postat av: Jennie

Publicerad 2010-01-17 17:21:14

Usch vad läskigt! Låter som EP, hade kollat det hos vet och fått medicin för det.

Postat av: Sanna

Publicerad 2010-01-17 17:25:47

Men men gud vad hemskt.. :( stackars lilla Cayenne <3

Kan verkligen förstå att det var läskigt att se, och att det hänt så för honom en gång innan också, då blir man ju ännu lite oroligare. Hoppas verkligen inte det är något som händer igen! hoppas han mår bra nu <3

Nej, känner inte någon hund som har epilepsi.



Ja, verkligen så synd om Calunder, ni måste blivit jätteoroliga när det hände, får inte hända igen <3

Postat av: Sanna

Publicerad 2010-01-17 17:26:09

Cayenne är så otrolig fin han, supersöt bild på honom! :) som alltid <3

Postat av: Weila

Publicerad 2010-01-17 17:30:02

Nej vad läskigt! :S

Min syster har ju epilepsi ...

Inte kul! :(

Hoppas verkligen att det inte är detta han har! <3

Postat av: Anna

Publicerad 2010-01-17 18:04:21

Oj vad läskingt med kramp anfall. De måste ha varigt gätte jobbingt att se på och inte kunna göra något åt de och att de höll på så länge. Jag vet att hundar kan ha epelpsi, men vet inte så mycket om de. Ni kanse ska kolla upp de hos en vet? En gång när jag var och shopade var de en som fick ett epelpsi anfall. De var värlkiegen inte kul att se på! Så jag kan förstår hur jobbigt de måste ha varigt för dig!

Kram och hoppas att de fixar sig.

Postat av: Weila

Publicerad 2010-01-17 19:14:25

Svar: åh, tack sötis! :)

Svar 2: Tack igen! Goda var dom med ;)



Hur mår Cayenne nu då? ;/

Postat av: anonym.

Publicerad 2010-01-17 20:21:50

ta honom till en veterinär.

Postat av: Ida

Publicerad 2010-01-17 21:02:24

Usch vad hemskt. Jag skulle nog åka till veterinären och låta dom titta på honom, jag tycker att det låter som epilepsi.

Kram

Postat av: Josefine, Fajjo & Malte

Publicerad 2010-01-17 21:37:54

Usch vad tråkigt med kramperna.

Jag hade en hund som hade epelepsi för några år sedan och det låter likt men jag hoppas verkligen inte att din Cayenne har epelepsi..!

:(

Postat av: Elsa

Publicerad 2010-01-18 08:03:48

Hej hannah, väldigt länge sen jag skrev här!

kolla upp det med veterinär om du är orolig.

Min kompis hund (gabbi med Stella) fick det när vi var ute i skogen, såkallat tillfälligt epelepsianfall. De åkte och kollade upp det och det var ingen fara. Hundar kan tydligen "få det en gång i livet".

Lycka till med Cayenne :)

Postat av: Emelie

Publicerad 2010-01-18 18:25:04

Usch vad läskigt! Har själv inte någon större erfarenhet utav epilepsi med hundar. Men det låter som det. Jag skulle rådfråga en veterinär om jag var ni.

Ha det bra!

Kram

Postat av: Rebecca

Publicerad 2010-01-18 18:50:40

Postat av: Rebecca

Publicerad 2010-01-18 18:57:15

Gud vad läskigt ;o Usch, vad hemskt det måste ha varit. Ni borde nog låta en veterinär titta och se om det är epilepsi, eller vad det nu är. Är det epilepsi finns ju i alla fall medicin :) Hoppas att det ordnar sig för vackra Cayenne <3



Sv: Haha, så du var inne på att det kanske var en valp påväg hem till oss? ;) Ja, han är grymt söt. Inte lätt idag att lämna honom och åka till skolan inte... Förstår att du blir valpsjuk, blir det nästan själv när jag tittar på bilderna på honom, haha ;)

Ja, jättekul att han är så duktig och att det går så bra. Ja, en riktig sköning är det vi har fått ;)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-19 21:01:10

har ni inte kontakat vetrinär?? Långa anfall kan leda till hjärnskador osv..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela