Ridlektion

Publicerad 2010-01-26 16:09:17 i Hannah Larsson

Copyright Hannah Larsson 

Tänkte bara uppdatera snabbt & säga att jag har ridit idag. :D Fyra stycken från min klass, inklusive mig får nämligen rida nu varje tisdag fram till sportlovet (4 gånger till alltså). Förra gången, fega som vi är tittade vi bara på när de andra två red men denna gång bestämde vi oss för att rida.

Vi skulle rida på ponnysar för vi var den "perfekta storleken" för dem. ;) Haha, jag trodde vi skulle rida på små ponnysar så blev lite förvånad när jag såg två stora ponnysar. Men det gick faktiskt väldigt bra (ramlade inte ens av, STOLT) & det var jättekul. Trodde först jag inte skulle klara av det för hästen jag red verkade så sur på mig i början, trodde jag skulle bli sparkad. :P När jag skulle krafsa hovarna fick jag hjälp av min klasskompis då, men Shy (som hästen hette) ville inte det så Shy tryckte in henne i hörnet av boxen & bara höll på. Så då fick en annan komma & hjälpa till, så det gick tillslut. Sedan när jag kom upp på henne gick det jättebra. :) Fick kommentaren av ridläraren att jag hade "Cowboy instinkter", hmm…? ;)

Ska rida henne nästa tisdag också, ska bli jätteroligt. :D Funderar faktiskt på att börja rida nu trots hästallergi, men vem orkar bry sig? Inte jaaag. Det kan inte stoppa mig inte! :)

Tänkte bara skriva vad jag haft för mig idag & plugga lite nu. Pluggade konstant från halv två till klockan 18.00 igår så hann med en del & lite arbeten av det som gjordes förra veckan som försvann är nu återställt, trots att det var lite jobbigt. :) Om ni undrar över bilden ovan är det en liten redigering på en bild jag tog i somras som jag lägger upp i brist på andra bilder.

Erkänn att det blev en fantastiskt fin glad sol!


Cayennepeppar.se

Kommentarer

Postat av: Weila

Publicerad 2010-01-26 17:32:52

Åh, vad kuuuuul! :)

Söt/cool/nice bild också, haha ;)



Funderar du verkligen på att börja?

Hoppas du gör det, även om jag kanske slutar nu ..

Postat av: Weila

Publicerad 2010-01-26 21:02:08

Jag vet :O har skrivit i princip hela mitt liv, haha skrev min första mening när jag var typ 2 år ^^ Såå atyt :P



Skit i allergin, rätta takter, haha, snippiga lilla du! <3

Postat av: Anna

Publicerad 2010-01-26 21:10:10

De är jätte kul att rida hoppas att du ska börja. En av de roligat sakerna som fina att göra tycker jag med. Kom hem fråna stallet skävl för en stund sen.

Postat av: Rebecca

Publicerad 2010-01-27 11:14:05

Åh, vad kul med ridning. Roligt med en sån möjlighet, att få rida varje vecka fram till sportlovet :)



Sv: Haha, inget kan slå Chippen uttryck när han måste utstå det färfärligt hemska tråkiga duschandet. Inte en glad vovve då inte. Hoppas att Suddis kommer tycka om det mer, och som du sa: Han verkar inte tycka att det är lika hemskt som Chippen (än så länge).

Ja, Sudden var jättegullig i badkaret ;p

Haha, nej. Har blivit en hel del tuggben, Chippen är ju så dålig på att äta upp dem :p Jo, en lycklig valp var han allt där. Tog man honom därifrån så tog det inte lång tid innan man återigen hörde bökande från kistan :p

Postat av: Weila

Publicerad 2010-01-27 16:19:51

* Snuppiga

!

Varför sa du inte på msn, PINSAMT! :O

Snuppiga ska det vara! ABSOLUT!



Svar: Naaw, sötis! :) och jag klarar mig inte utan dina, så blogga NU!

Postat av: Sanna

Publicerad 2010-01-30 12:30:38

Va kul att du ridit och att du till och med nu funderar på att börja rida (det låter ju som att det gick kanon när du red) :D hoppas inte du är allt för allergisk bara <3



Va skönt att du fått gjort om allt arbete nu :) måste vart väldigt jobbigt att få skriva om allt, men skönt när du blev klar :)



Härlig bild och rolig redigering :D jajamensan, det blev verkligen en fantastiskt fin glad sol :D <3

Pussss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela