Nybörjarkursen #5

Publicerad 2009-09-18 22:55:30 i Cinnamon

Fotograf: Hannah Larsson


Tänkte skriva lite om hur det gick på kursen igår. :) Alltså 5e kurstillfället igår, torsdag & alltså våran 4e gång att gå då jag var sjuk förra gången tyvärr, så den missade jag.

I början av kursen kändes det verkligen hopplöst att köra, vi hamnade nämligen i samma grupp som pudeln igen & då kände jag nästan för att ge upp direkt när han blev sådär, då jag verkligen försökte få hans uppmärksamhet under hela förra kursen utan att lyckas så bra pga att pudeln luktade så gott. Han gick inte att få kontakt med hur jag än gjorde så då ställde jag mig lite vid sidan om sålänge.

Sedan skulle vi visa hur vi alla kunde kontaktfälten så då fick vi köra Aet & Cinnamon & jag fick mycket beröm där, vilket var skoj tyckte jag. :) Efter det fick vi köra ett hopp, lite böjd tunnel, Aet, tunnel & tunnel (det gick alltså runt, men efter tunnlarna var balansen som vi inte körde då. Hoppas ni förstår hur jag menar?). Där gick det jättebra alltså & Cinnamon var jätteduktig & koncentrerade sig på mig fast vi var i samma grupp som pudeln. Efter det körde vi hopp, balansen & sen tunnlarna sen sist Aet (åt andra håller alltså). Cinnamon har tränat lite på gungan vilket han tyckte var väldigt läskig, så nu trodde han att balansen var gungan. Men då bar jag faktiskt upp honom i luften & visade honom att balansen verkligen fortsatte där & då sprang han såklart. Åh din tokis alltså! ;) Haha, flera skrattade åt det för de såg så gulligt ut att han var tvungen att se innan han förstod det. Även när vi körde det gick det väldigt bra & han var jätteduktig. Cinnamon & jag mycket beröm för att det såg bra ut när vi körde, wiihoo! :D Kan nog bli en agilitystjärna av Cinnamon allt.

Denna kursgång blev alltså lyckad ändå tillslut, jag som nästan trodde det skulle bli lika hopplöst som gången innan, men det blev det inte. Nu vet jag hur jag ska göra när han blir så med pudeln, han ska inte få chans att lukta alls eller titta på pudeln, utan vara koncentrerad på mig hela tiden även fast vi inte kör, det fungerade! :)



Cayennepeppar.se

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2009-09-18 23:00:58

Kuö att de gick så bra för er. Såklsrt att han kommer att bli en stärna. Länktar tills jag får se er på tävlgt planen. För du ska väll trävla eller?

Karm

Postat av: karolina

Publicerad 2009-09-19 00:38:44

Vad roligt att det går så bra nu :) Han kommer säkert att bli en jätte duktig agility vovve :)



// Karolina

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-09-19 09:41:57

Va skoj att det gick så himla bra och bra att han inte brydde sig dom den där pudeln fastän ni var i samma grupp, kanon ju! :)



Du, det tror jag också, att det kan bli en agilitystjärna av Cinnamon! :D (Y) ni två är ju kanon duktiga :) Skulle vara skoj o se er ute på tävlingsbanan någon gång :)

Puss. ily!

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-09-19 09:42:33

Jättesöt bilder föresten! Det var den du la in i färg en annan gång va? :) gillar verkligen den färgen du har nu också (Y)



Puss. <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela