Agilitytävlingen den 26e | Katrineholm BK

Publicerad 2009-09-30 17:24:54 i Cayenne

Fotograf: Hannah Larsson

Fotograf: Hannah Larsson

Fotograf: Hannah Larsson


Försenat inlägg om tävlingen, jag vet för jag lovade ju att blogga om det igår men nu var det så att det blev så mycket igår så jag hann helt enkelt inte med att blogga alls så jag skriver det nu istället, hoppas det går lika bra. :)

Agilityklass 1: Hopp, däck, sedan slalom. Cayenne gick då av banan, vid slalomet & tittade på publiken. Dock skällde han inte en enda gång vilket han gjort på de andra tävlingarna så det var ju positivt att han inte skällde i alla fall. Mamma fick tillbaka honom till hopphindret efter slalomet & han körde klart banan men hoppade över säcken. Disk.

Hoppklass 1: Det började likadant som i agilityklassen - hopp, däck & sedan slalom & då gick Cayenne av banan igen men kom  tillbaka & gjorde då hela slalom. Vilket han inte gjort innan så det är ju ändå bra tycker jag! Efter slalomet körde han några hinder långsamt men blev då diskade pga av tiden.

Så det blev tyvärr disk i båda klasserna men mamma är endå väldigt nöjd efter tävlingen & Cayenne gjorde positiva saker jämfört med de andra gångerna så det gäller att se det positiva i det hela. :) Och det tar ju ett tag innan man får det perfekta loppet, men vi väntar på vi. Nu ska dem träna slalom hälsar hon. ;) Vi får se hur det går på nästa tävling som för övrigt inte är inplanerad vad jag vet, tävlingssäsongen i agility för i år börjar ju lida mor sitt slut.

Jag hoppas ni gillar bilderna på min prinskorv förresten, det gör jag. Fotade dessa i förrigår & man märker verkligen att hösten är här nu, kylan är här & nästan alla löv har fått sina fina, färgglada färger. Älskar verkligen alla färger höster har att bjuda på, men jag måste bara klaga lite på att det var minusgrader när jag skulle till skolan igår… Man fryser ju ihjäl när man inte har vinterkläder (vilket jag såklart inte hade & det gjorde att det var sjukt kallt). ;O

Jag har inte så mycket tid över till att blogga så kanske inte blir så mycket bloggning nu, men vi får hoppas att jag får mera tid om ett tag.

Uppdateringarna kommer när de kommer, ni får hålla utkik.
Kommer nog lite bilder då & då i alla fall.


Cayennepeppar.se

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2009-09-30 19:12:48

Det går famot med tävlandt. Snart ska ni se att de går galant. Heja Heja

Postat av: Lina

Publicerad 2009-09-30 20:32:42

Vad härligt att han gjorde lite framsteg i agilityn!

Härligt!!



Jättesöta bilder på din prinskorv. ;)

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-09-30 21:43:30

Måste börja med att säga otroligt söta bilder, älskar verkligen dom (den runda oskärpan är jättefin!) Cayenne och Cinnamon är bara för söta alltså! :) <33



Roligt att det ändå gick så bra trots diskarna, jag mena han har ju gjort framsteg varje tävling, det är ju kanon! :) det behöver inte ta långt tid innan det där perfekta loppet kommer, nästa gång kanske allt sitter! det är inte stora fel han gör på banan, verkligen inte. :) Så det är ju jättekul att det går så bra i alla fall! :D när slalomen sitter ordentligt, tänk va bra det kan gå då (Y) :D <3



Visst har man inte mycket tid över för att blogga nu.. mycket beror på att jag har alla läxor att göra.. men denna veckan känns det faktiskt inte som att det är så mycket :D det var mest till igår, då vi hade de två redovisningarna och lite annat, så det är riktigt skönt att det är gjort nu. :) <3 Hoppas ni mår toppen. I miss you, mitt allt (L) Du är bäst. Puss ily! <33

Postat av: märta

Publicerad 2009-10-01 11:27:00

hheejj :D

jag undrar vilken kamera du använder!

du tar sjukt fina bilder

x

Postat av: hannah larsson | admin

Publicerad 2009-10-01 16:28:24

Märta: Tack så mycket! :D

Jag fotar med en Canon eos 1000D.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela