Lila byte av denna anledning

Publicerad 2009-11-09 21:52:09 i Designer

 

Jag gillade min förra layout. Hade egentligen inte tänkt byta. Igår fick jag dock ett gästboksinlägg av en person som påstod att jag härmat & tagit hennes idé & att hon var väldigt besviken på det osv. Jag vill inte härma någon utan tycker det är viktigt att ha eget & inte ha som alla andra. Förutom att den textstilen jag hade i min header var den hon hade (verdana, den vanligaste av alla eller vadå?) & att färgerna var en aning lika var inget annat likt allt. That's it! Inte ens upplägget på själva sättet jag hade skrivit min texten i headern var likt alls, utan bara textstilen (som sagt, den vanligaste) och färgerna var av samma slag.

Hon skrev även i sin blogg någonting om orginalitet. Om hon är så orginell & att alla borde ha egna ideér. Hur kommer det sig då att självaste photoshop lär ut det på sin sida & färgerna de lär ut med så att säga, är snarlika med de hon har på sin sida. Med ungefär samma typsnitt, samma sätt, ungefär likadana färger.

Sökandet efter att vara ett original fortsätter…? Jaja, nu är det i alla fall bytt, jag varken orkar eller vill hålla på & tjafsa med en vuxen person. Jag bad om ursäkt & sa att jag skulle ändra det så fort som möjligt (vilket jag gjorde en dag senare) men ursäkten godtogs inte utan hon fortsatte…

Så! Klart. Bytt.

Nu är det LILA som gäller.

Cayennepeppar.se

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2009-11-09 23:06:41

Fint blev det iaf! Kram

Postat av: Krutrut-Lisa

Publicerad 2009-11-09 23:56:25

Nu får du ge dig Hannah.



Bara så du vet är jag inte ensam att tycka att jag har rätt. Men om du vill kasta skit efter du bett om ursäkt har det ingen verkan.



Tyvärr.



Jag blev besviken, det blev jag. Du är en sån som ofta är på min sida, mailat mig en hel del & sen visar en sida som är himla lik min.



Antingen säger man förlåt & menar det, men man kastar inte skit efter sig för att rentvå sig själv.



Det var allt från mig.



/Lisa

Postat av: Krutrut-Lisa

Publicerad 2009-11-10 00:06:07

Rättning. Photoshop har annat typsnitt, andra färger.



Läs på.

Postat av: Pia

Publicerad 2009-11-10 00:07:02

Vadå inte härma??? Ditt upplägg i galleriet är ju exakt samma som KRUTRUT!!! Snacka om att inte ha egna ideer.

Skulle du bli så glad om du lagt ner din själ på att göra en alldeles egen hemsida, och sen går jag och gör en likadan??? Skulle inte tro det.

Postat av: hannah larsson | admin

Publicerad 2009-11-10 14:56:50

*

Pia: Jaha, det visste inte jag... -Att om man har sina bilder i stående form & bredvid varandra härmar man direkt Krutrut då, är det så du menar?



Jag tror inte det var direkt Lisa som började med att ha bilderna som är fotade stående i stående form. För det är det ända vad jag kan se som är 'lika'..

*

Postat av: hannah larsson | admin

Publicerad 2009-11-10 15:07:12

*

Krutrut-Lisa: Ja, jag bad om ursäkt. Men du godtog den inte, därför skrev jag detta inlägg.



Jag sa att jag var ledsen att den liknade din hemsida (trots att jag & flera andra inte ser likheten alls, förutom samma typsnitt & olika färger i texten) & att jag skulle ändra den så fort som möjligt - och ändrade den nästa dag.



Bara så att du vet är jag inte heller ensam om att tycka att jag har rätt.

*

Postat av: Krutrut-Lisa

Publicerad 2009-11-10 15:53:14

Ok då har du sagt ditt & jag mitt. Man får vara oense. Tycker hela historien känns tråkig & trist, ditt blogginlägg gjorde inte saken bättre.



Men nu lämnar vi det & punktar. Iallafall jag.



/Lisa

Postat av: Moa

Publicerad 2009-11-10 16:19:27

jajaja, fint blev det iallfall! :) Lila är ju lite inne nu för tiden :D



Ha en bra dag! <3

Postat av: Annica

Publicerad 2009-11-10 16:45:12

Som om hennes blogginlägg var Ok. Det var väl ändå hon som började.......

Postat av: U

Publicerad 2009-11-10 18:25:37

Era hemsidor är ju inte ett DUGG lika!!

Vet att jag intekommenterar här vanligtvis, men oj vad ni har olika hemsidor! Inte ett enda dugg lika är dem, bara att det var färger på texten? Hittar inte en likhet någonstans, förutom färgade texten men många hemsidor har ju så!



Fin ny layout iaf. :)

Postat av: hannah larsson | admin

Publicerad 2009-11-10 18:34:45

U: Tack. Intressant att höra din åsikt om detta. :)

Postat av: c y t o z i e

Publicerad 2009-11-10 21:25:50

Nä gud vad dumt av henne! Tycker att du ska ignonera henne totalt och göra precis som du själv vill! :) <3

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-11-11 21:53:12

Din nya design blev jättejättefin! (som vanligt då alltså) du gör alltid så fina desiger ska du veta!

Men det jag inte kan förstå är vad det var för likheter mellan din och hennes hemsida :S att färgerna var lika och att ni hade samma typsnitt, det är ju inget man tänkter på, eller i alla fall inte jag, jag ser liksom inte likheterna.



Men men.. tråkigt att hon tyckte det :/ men som sagt så är denna designen också jättefin! <3 :)

Puss. ily! du är BÄSTAST! :D <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela