Agility - nybörjarkurs med Cinnamon imorgon

Publicerad 2009-05-10 14:14:44 i Blandat

Foto: Hannah Larsson

Foto: Hannah Larsson
Bjuder på två bilder från igår så det inte bara blir text. :)           Foto: Jag -oredigerade

Godmorgon, eller ja, för mig är det morgon. x) Vaknade för bara en liten stund sedan, var vaken till 04:30 inatt ungefär. :/ Smart att jag har vänt på dygnet nu när det är skola imorgon. Haha. ;) Hoppas jag kan kunna somna ikväll iallafall, även fast jag kommer vara pigg. Jag är verkligen en nattmänniska, & verkligen ingen morgonmänniska. Höhö...

Imorgon är det agilitykurs för mig & Cinnamon. :) Ska bli jättekul.
Den 19:e April började ju en tävlingskurs - för mig & Cayenne var det tänkt. Men vi gjorde så att mamma får gå med Cayenne istället, fast Cayenne är min hund & det var jag som tänkte gå den kursen med honom. Men vi gör så nu att mamma får gå den för att vissa av er kanske vet att jag ramlade in i en trotoarkant, fick en spricka i lårbenet & fick operera in tre skruvar i benet i April förra året. 
Vilket gjorde att jag inte kunde springa, eller knappt gå när gipset var borta & därav kunde jag inte gå några agilitykurser. Dom på akuten trodde inte på mig att jag inte kunde gå, dom trodde bara att jag hade stukat benet eller liknande, men min knäskål var fem gånger så stor som den egentligen ska vara så dom röngade för säkerhets skull & då kom det ju fram att jag hade en spricka i benet... Haha, ena läkaren kom in & bad om ursäkt för att han tog i extra hårt när han undersökte benet, var det gjorde ont & så, bara för att han inte trodde det var något då. :P Men det gjorde inte så ont allt när han tröck på det, bara när jag rörde det minsta lilla. ;)

Sen trodde inte läkarna på att jag hade ramlat heller (haha, dom tror inte på nått dom) för att frakturen jag fått i benet kunde man bara få om man ramlade ner från fjärdevåningen på ett höghus, & INTE om man ramlade från stående höjd in i en trotoarkant. Liksom OTUR kan jag säga... x)
Och tack vare det missade jag (såklart) det viktigaste i agilityn då - handlingen. Man måste ju kunna handling jättebra för om man inte styr sin hund rätt så går det ju inte alls, agility bygger ju på handlingen. ;) Så nu tar mamma Cayenne i tävlingskursen, då det var hon som fick gå i mitt ställe när jag fick sprickan i benet. Det är ju lite synd om Cayenne ska behöva gå om massor i agility bara för att jag fick en spricka i benet & inte kunde köra på jättelänge. Så nu imorgon ska jag börja nybörjarkurs med CINNAMON! :D För då får ju jag börja om & lära mig från början medans jag lär Cinnamon agility också. Det tycker jag är en bra idée, eller vad tycker ni? :)

Så imorgon är det agilitykurs för mig & Cinnamon, nybörjarkurs. :) Där har jag ju lite försprång då jag redan gått nybörjarkursen & en till kurs innan jag bröt benet. ;) Ska bli jättekuligt!




Cayennepeppar.se

Kommentarer

Postat av: Elsa & Diva

Publicerad 2009-05-10 14:32:22

Hej!

Synd det där med benet men bra att du ska gå en kurs nu :) Ska själv gå en kurs nästa helg i agility och det ska bli kul :P Då ska nog nya valpen också med (om du inte viste det ska vi få en labrador valp) och det ska också bli super kul med en valp igen men lite jobbigt men det får man bara ta =)

Kram

Postat av: Kinga

Publicerad 2009-05-10 16:58:27

hej.

det var jag som skrev mailet, och jag tycker att du sak få läsa allt jag skrev, så får du en uppfattning::::



hej.

jag och min twilightblogg har bestämt oss för att vi inte behöver din hjälp med reklam för skorna.

jag kommer inte göra någon design åt dig, och vi grundar detta beslut, från din kommentar:



"just det, nämn inte din twilightblogg på designen i min blogg"



min design, då får det stå var den kommer ifrån oxå.



vi strävar efter att bli den bästa twilightbloggen i sverige, och kan förstå att du känner dig hotad, när vi får 10 nya prenumerander om dagen.



ha ett bra liv, och var med ödmjuk... dumma kommentarer, och snodda inlägg från oss, ( JA VI HAR SETT ATT DU TAR VÅR INFO, OCH JAG VET DET EFTERSOM JAG ÖVERSÄTTER PÅ ETT SPECIELLT SÄTT, MED KODORD, SÅ JAG VET ATT DE VAR JAG SOM SKREV DET

FORTSÄTTER DU KOPIERA FRÅN OSS, SÅ KOMMER JAG TA UPP DET HOS COPYRIGHTLAGEN.

ÖVERSÄTT SJÄLV.)



det är det hela. o därför bad jag henne va ödmjuk!!

Postat av: Jennie

Publicerad 2009-05-10 17:08:59

Kul med agilitykurs. Är själv sugen på att gå kurs. Får se om det blir ngt i sommar.

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-05-10 17:11:49

Fiiina bilder du tagit bästa bästis! :) (Y)

Så tråkigt att du fick en spricka i benet.. stackare som har sån otur alltså. <3

Oh ja, det låter som en jättebra idé, att du ska gå nybörjar kursen med Cinnamon, för precis som du säger så är det bra att du får börja om och lära dig från början samtidigt som du lär Cinnamon :) det kommer bli toppen (Y) LYCKA TILL på kursen nu bästa bästis! I<3U ska bli spännande att få veta hur det gått :) (Y) Puss!

Postat av: Matilda och Bea

Publicerad 2009-05-10 17:40:55

Så roligt att du ska börja agilitykurs med Cinnamon (: Komme ihåg när jag började med Bea, det var nog det bästa jag har gjort(: Kram Kram <3

Postat av: Ida

Publicerad 2009-05-10 18:05:19

Sv: Hihih, ja visst är hon ^^

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela