Attack mot den lilla röda hunden.

Publicerad 2009-07-22 20:14:29 i Cinnamon

Fotograf: Hannah Larsson

Fotograf: Hannah Larsson

Fotograf: Hannah Larsson

Kom nyss hem från en långpromenad med Cinnamon, gick ju en tidigare idag med båda hundarna men nu gick jag en till, fast då bara med Cinnamon. :) Riktigt skönt måste jag säga, vi gick lite mera än en halv mil! :D Jag kände att det var bra att bara ta Cinnamon denna gång, så han får träna att vara själv & bli mera självsäker & så, för nu har han blivit riktigt van att Cayenne alltid är med & "skyddar" honom mot alla monster! ;) Det gick riktigt bra för honom, han gick med svansen uppe & var riktigt självsäker tills en Collie vi gick förbi gjorde utfall mot honom & han blev jätterädd då han blev inträngd i en buske då vägen var väldigt smal, & ägarna bara skrattade!? Då gick han med svansen mellan bena & var väldigt osäker & kollade runt omkring hela tiden, efter Collien skulle jag gissa. Sedan gick vi öven förbi två andra hundar, då fick jag typ dra honom förbi dom, han vägrade gå, fast jag gick ungefär 10 meter ifrån dom & hundarna inte brydde sig ett minsta dugg om honom. :(

Suck.

Jaja, bättre lycka nästa gång? :) Hoppas verkligen inte han blir mer reserverad för större hundar bara för detta, men det tror jag inte. Bjuder på tre bilder från morgonens långpromenad jag & vovvarna gick på. Hoppas ni gillar dom, det gör jag, speciellt då för att jag älskar bokeh (rund oskärpa) & grönt, min favoritfärg... & såklart mina favoritkillar. <3 Nu ska jag ta mig en dusch efter en lång & underbar dag utomhus. <3


Cayennepeppar.se

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2009-07-22 21:48:50

Sv: Taaaack du! :D <333

Haha, jag lovade ju att länka den första och man måste ju hålla det man lovar ;D

Postat av: Emma

Publicerad 2009-07-22 22:03:46

sv: idag har jag tränat och sen ätit hos några släktingar och även varit med en kompis. sj? :)

Postat av: XeNo o Pax o Ninni

Publicerad 2009-07-22 22:24:48

Men hej! Vilken matte eller husse till Collin, att bete sig så?? Hoppas nu inte att han är rädd att träffa boxrarna bus, för dom älskar er alla, ni är ju så gulliga mot dom. Jätte fina bilder du tog i dag Hannah, syns att du har allt åter igen du är bara så bra/ kram

Postat av: sawir

Publicerad 2009-07-23 08:34:50

sv: haha, jag vill också ha en till hund! :)

Postat av: Emma Olofsson

Publicerad 2009-07-23 08:38:17

Sv: Tack :)

Postat av: sawir

Publicerad 2009-07-23 09:00:16

sv: haha, det är iallafall en dvärgpinsher. Hur det nu stavas, haha :)

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-07-27 12:51:30

I love bilderna du har tagit! ;D <3 så himla fina. Kanon sött när både Cayenne och Cinnamon står så på bänken :)



Näeeh, stackars Cinnamon <3 att en Collie gjorde utfall mot honom, och den där ägaren vad var med med den egentligen? att bara skratta när det händer något sånt.. näe, usch säger jag bara <3

Ja, verkligen lycka till nästa gång <3 :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela