Nyårsbakning

Publicerad 2009-12-30 21:46:41 i Blandat

Fotograf: Hannah Larsson 

Idag vaknade jag väldigt sent, för var uppe rätt så länge då vi kom hem vid halv tolv från bion. Jag vaknade vid halv tre (ops) & gjorde mig snabbt i ordning & åkte ned på stan med mamma & Ingela (vovvarnas uppfödare) & kikade lite. Köpte dock bara en kajal idag. Sedan när jag kom hem började jag baka & blev nyss klar med alltihop. Bakade i över tre timmar, haha fast jag tycker faktiskt att det är skoj! Jag bakade mera hallongrottor & kolakakor. Haha mamma & pappas absoluta favoriter, de tar slut jättefort! Men denna gång bakade jag även russinkakor & havrekex, hoppas det är goda. Imorgon ska jag även baka en sorts cheesecake tills nyårsaftonen, hoppas den blir god. :)

Avatar igår var faktiskt väldigt, väldigt bra!! Jag hade inte så höga förväntningar om filmen, trodde inte den skulle vara så himla bra då jag oftast inte brukar gilla denna sorts film som denna verkade vara. Men jag tyckte den var grymt bra faktiskt, många har sagt att den var mycket bättre än vad de trodde den skulle vara & jag säger samma sak! Den var jättehäftigt gjort & avatarerna var ju jättegulliga! :) Speciellt Jake Sully's avatar! :) Min bror (som tycker jag är knäpp som sett Twilight så många gånger, dock är de över 40 nu, & som oftast bara ser en film en gång) ska till & med se den på bio en gång till! Kanske ser den en gång till jag med, i 3D denna gång. Men bara kanske då jag tycker 150 kr är rätt så mycket när man redan sett den en gång, fast den var jättebra tycker jag!

Nu ska jag sätta mig & dricka en kopp té & mysa med hundarna, ska försöka somna tidigare idag för måste klara att vara uppe så länge som möjligt imorgon!

2010 here we come… tomorrow!

Cayennepeppar.se

Kommentarer

Postat av: Annica

Publicerad 2009-12-30 22:03:37

Jag ÄLSKAR dina hallongrottor. Du är duktig på att baka och fixa här hemma. Vad sägs om att åka till Skärholmen och shoppa imorgon, de har öppet till 18? Mums med Cheesecake imorgon. Tänk vad tiden går. Känns som om det inte var så länge sedan det var Millenium, ändå var det 10 år sedan. Love you. Kramisar

Postat av: Sofia

Publicerad 2009-12-31 12:29:50

Åh! Tack! :D



Vilken härlig bild! :)



Gott nytt år!

Postat av: Sanna

Publicerad 2010-01-03 23:13:18

Roligt att du bakade, låter ju riktigt gott allt de du bakade :) du måste ju bara en riktigt mästare på att baka nu ju, thihi ;)



Roligt att filmen var så bra, har också hört det att många tycker den är bättre än vad det trodde att den skulle vara, kanske borde man se den? jag som skulle se New moon också, det har inte ens blivit av! :O :O shit alltså, vill verkligen se den ju, tror du man kan se den på bio fortfarande?

Oj, gud så många gånger du sett Twilight, över 40 gånger är ju otroligt mycket, men jag håller med dig om att den är riktigt bra! :D



Jättesöt bild på Cinnamon sötnosen :D <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela