Klappat & klart

Publicerad 2009-12-23 15:00:13 i Fotografier

Fotograf: Hannah Larsson |kopiering förbjuden enligt lag 
Fotograf: Hannah Larsson |kopiering förbjuden enligt lag 
Fotograf: Hannah Larsson |kopiering förbjuden enligt lag 
Fotograf: Hannah Larsson |kopiering förbjuden enligt lag 
Fotograf: Hannah Larsson |kopiering förbjuden enligt lag 
Fotograf: Hannah Larsson |kopiering förbjuden enligt lag 
Fotograf: Hannah Larsson |kopiering förbjuden enligt lag 

Nu är alla julklappar klappade & klara. Har ni slagit alla julklapparna ännu eller ska ni göra det?

Jag vaknade halv sju för en gång skull, av mig själv. :O Väldigt ovanligt må jag säga. ;) Så då gick jag ut på en långpromenad med hundarna på en & en halv timme. Supermysigt! Kameran fick även följa med så några bilder blev det allt, favoriterna från denna gång kan ni se ovan. Vilken bild av dessa 7st gillar du bäst? 

Jag fotograferade även årets julkort som jag ska lägga in ikväll, eller imorgon. :) Blev inte 100% nöjd med det men tror det får bli det kortet i alla fall, hihi. Tappade även bort mitt objektivslock till telezoomet då, suck! Andra gången jag tappar bort ett objektivslock, jag är säker på att jag la det i fickan så den ramlade väl ur. Ni kan ju säga till mig om ni hittar det ute i skogen bland all snö.  

Dan före dopparedagen är det idag! Åh, tänk att det är julafton imorgon! Ska bli så otroligt mysigt, ikväll ska vi klä granen också! Ska bli spännande & se alla julklappar under granen sen. Hoppas de största är till mig! :)


Cayennepeppar.se

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2009-12-23 15:44:04

Skönt att ha allting färdigt!

Postat av: Sanna

Publicerad 2009-12-23 18:31:12

Jag har inte riktigt hunnit med att slå in alla julklappar, men snart är det färdigt det också :) Alltså kan nästan inte förstå att det är julafton redan imorgon :D



Vad härligt med en långpromenad så tidigt, ibland är det faktiskt riktigt skönt att gå upp så tidigt och ta en lång promenad med vovvarna tycker jag :) (Y)

Älskar verkligen bilderna du tog! så himla underbara alltså :) Tycker den första bilden var väldigt härlig, naturen ser så fin ut :) den andra, tredje och femte bilden är också jättefina, ja alla är riktigt fina alltså men de måste nog ändå vara favoriterna :)



Sv: Tack för kommentarena snällaste du :) <3

Ja, visst är det mysigt att klä granen, roligt att ni ska göra det ikväll. :D



Va roligt att julklappen och presenten kom till dig idag :D hoppas du blir glad för det du får! :) <3 japp, jag skickade visst till eran gamla adress, tänkte ju inte på att ni hade en ny :P men bra att du fick det i alla fall! :D <3



Asså jag är inte säker om det från dig har kommit ännu ;) är det typ ett vitt fyrkantigt paket? :) isåfall har jag fått det :D :D <3 var nämligen inte säker på om det var från dig, för jag kände inte igen handstilen, alltså på det där paketet där man skriver namn och adress o sånt du vet ;) blir spännande o se vad det är som är i i alla fall :D tänkt om det inte är från dig det paketet, undra vem det är ifrån då? ;O thihi <3



Tack bästaste du, roligt att du tycker jag (eller jag och mamma eftersom vi gjorde lite tillsammans) ;) slagit in paketen fint :) ja, precis det var tänkt att det skulle bli inslaget gammeldags :) ja, ni får ta o köpa det där nästa år, kommer inte heller på vad det heter :P men den där som man trycker så det står God jul på paketet :)



Ha det bäst, ily! :) <3 Puss

Postat av: Lina

Publicerad 2009-12-23 21:26:17

Super duper vackra bilder!

Postat av: Lea

Publicerad 2009-12-23 22:11:25

Långpromenad tidigt på morgonen är bland det mysigaste som finns. Det är ett speciellt lugn då... Synd bara att man aldrig orkar gå upp i tid :o)



Ååh... är svag för svart/vitt. Har sagt det förr men du har verkligen öga för foto. Kan inte förstå vart du hittar alla vackra ting. Bild 4 som exempel, det hålet? hade jag till 99% passerat utan att lägga märke till... och det blev ju en jättehäftig bild favorit :o)



Kul att hundarna ändå skiljer sig till sättet :o) har de lika personligheter annars?



Tur att vi inte bor grannar då annars hade jag väl bosatt mig i ditt kök, hehe. Då blir det sju sorters kakor i morgon? :o) Tänk att när man själv bakar så blir man ju inte lika sugen, rätt lustigt faktiskt. Samma som när jag jobbade på ett konditori/café, det blev inte att man åt sötsaker alls. Och då är jag ändå världens gottegris :o)



Tack vad glad jag blir (och Leo förstås) hehe. Den 2a bilden är också min favorit, hade tänkt att skicka den till släkt och vänner som julkort, men grejen är den att AF:en är konstig på porträtt objektivet, så bilden är ganska luddig. Ledsamt!



Bilderna är plåtade i ett "fototält" och finns att köpa på tvspelsweb.se. Det svåra är belysa det bra, jag har fått ta typ allt jag har i lampväg här hemma, och ändå blir det oönskade skuggor. Ljus är så förbannat (förlåt tomten) krångligt! Finns belysningspaket att köpa med fläkt och stativ men det kostar också därefter.



Det är alldeles riktigt en glasskiva, bakgrunderna är blankt tyg som medföljer tältet. Jätte smidig liten studio faktiskt, hihi :o)



God Jul till dig och vovvarna! Hoppas ni får massor med god mat, trevligt sällskap och värme :o)

KRAM från mig och Leo!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela